تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۶۶۴۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندارآبادان:اشتغال، امید جوانان را زنده می‌کند
فرماندار ویژه آبادان گفت: امید جوانان به آینده با فراهم کردن زمینه های اشتغال و تولید زنده می شود.

عزیزا.. شهبازی در نشست با نخبگان آبادان در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان به شعار دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: باید فضای پیشرفت و توسعه رابرای جوانان فراهم کنیم.

وی به تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای توسعه و پیشرفت آبادان اشاره کرد و گفت: همه مسوولان و مردم باید در راستای رسیدن به این برنامه ها گام بردارند.

فرماندار ویژه آبادان وجود منابع غنی نیروی انسانی را از ظرفیت های این شهرستان خواند و افزود: 34 نهاد مردمی در آبادان وجود دارد که نشان دهنده علاقه مندی جوانان به فعالیت در بخش های مختلف است.

وی با تاکید بر تشکیل کارگروه های مختلف برای پیشرفت شهرستان اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته دولت ها کوچکتر و جوامع بزرگتر می شوند.

شهبازی به احداث جزیره تفریحی 57 هکتاری در آبادان اشاره کرد و افزود: ساخت این جزیره شادمانی در راستای گسترش صنعت گردشگری در منطقه بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی گفت: مسوولان باید به شناسایی ظرفیت ها، برنامه ریزی و اجرای طرح ها برای توسعه گردشگری و جذب سرمایه گذار بپردازند.

فرماندار ویژه آبادان راه اندازی پیست موتورسواری و دومیدانی تا پایان سال جاری را یادآور شد و افزود: بخش خصوصی برای احداث این پیست ها وارد عمل شده و اکنون در مرحله تجهیز کارگاه می باشد.

وی به برداشتن هشت کیلومتر دژ خاکی از ساحل رودخانه اروند اشاره کرد و گفت: 500 متر از این دژ خاکی در مرحله نخست برای ایجاد فضای سبز و ساحل سازی حذف می شود.

شهبازی پیگیری برای فعال سازی 74 واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی آبادان را یادآور شد و اضافه کرد: متاسفانه سوله هایی که برای تولید احداث شده اکنون به دپو کارهای خدماتی تبدیل شده اند.

وی با اشاره به تخصیص شش هزار میلیارد ریال بسته حمایتی برای احیای شهرک صنعتی آبادان گفت: این اعتبار پس از جذب در اختیار صاحبان صنایع راکد قرار می گیرد.

فرماندار ویژه آبادان همچنین از تخصیص 200 میلیارد ریال برای تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام این شهرستان خبر داد و افزود: اعتبارات امسال نسبت به سال گذشته 33 درصد رشد یافت.

وی احیای نخیلات و 24 هزار هکتار از زمین های کشاورزی منطقه را یادآور شد و گفت: نشست هایی با سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی خوزستان برای احیای اراضی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان خوزستان برگزار شده است.

وی با اشاره به توسعه ظرفیت بندر آبادان اظهار کرد: منطقه تانک فارم با اعتباری افزون بر 900 میلیارد ریال برای انبار کانتینرها احداث می شود.

شهبازی از راه اندازی گام دوم پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده خبر داد و افزود: دو تا سه هزار نفر با راه اندازی این پروژه مشغول به کار می شوند.

وی بر لزوم بکارگیری افراد و پیمانکاران بومی در ادارات، سازمانها و شرکت های منطقه تاکید کرد و گفت: عدم بکارگیری نیروهای غیربومی یکی از خواسته های استاندار و مصوبه استانداری خوزستان است.

وی در خصوص برگزاری کنسرت های موسیقی در آبادان اظهار کرد: از هیچ کوششی برای شادی جوانان فروگذار نمی شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان افزود: برنامه های نشاط اجتماعی منجر به امیدواری جامعه می شوند.

نخبگان آبادان در این نشست به ارایه برنامه ها، پیشنهادات، طرح ها و انتقادات خود پرداختند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار