تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۶۶۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نصرالله دهقانی، مديركل مسكن و شهرسازی خوزستان خبر داد:
افتتاح 35 هزار واحد مسكن مهر تا پايان سال
35 هزار و 20 واحد طرح مسكن مهر استان در چهار مقطع زماني تا پايان سال به بهره‌برداري خواهند رسيد / هم‌اكنون عملیات پي‌سازي بيش از 13 هزار واحد طرح مسكن مهر در استان به اتمام رسيده و اسكلت 12 هزار 500 واحد نيز انجام شده است / با وجود گرماي شديد و شرايط نامناسب آب و هوا در اين فصل از سال، همه‌مسوولين اين طرح تلاش كرده‌اند كه پيشرفت كار با سرعت قابل قبولي ادامه یابد و تاخيري در زمان بهره‌برداري واحدها به وجود نيايد

مديركل مسكن و شهرسازي خوزستان گفت: 35 هزار و 20 واحد طرح مسكن مهر استان در چهار مقطع زماني تا پايان سال به بهره‌برداري خواهند رسيد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از ایسنا، نصرالله دهقانی در نشست شوراي مسكن استان كه شب گذشته (هشتم مردادماه) در سالن اجتماعات استانداري خوزستان برگزار شد اظهار كرد: هم‌اكنون عملیات پي‌سازي بيش از 13 هزار واحد طرح مسكن مهر در استان به اتمام رسيده و اسكلت 12 هزار 500 واحد نيز انجام شده است.

وي افزود: با وجود گرماي شديد و شرايط نامناسب آب و هوا در اين فصل از سال، همه‌مسوولين اين طرح تلاش كرده‌اند كه پيشرفت كار با سرعت قابل قبولي ادامه یابد و تاخيري در زمان بهره‌برداري واحدها به وجود نيايد.
 
دهقان با اشاره به اين‌كه تمامي پروژه‌هاي قابل افتتاح در طرح مسكن مهر استان به تاييد فرمانداران رسيده است گفت: فرمانداران با وجود اين‌كه اين كار جزء وظايف اصلي آن‌ها به شمار نمي‌آيد اما توجه ويژه‌اي به اين طرح داشته‌ و تلاش و پيگيري بسياري براي رفع مشكلات و پيشرفت امور داشته‌اند.

مدیرکل مسكن و شهرسازي خوزستان از افتتاح واحدهاي مسكن مهر استان در چهار مقطع زماني تا پايان امسال خبر داد و خاطرنشان كرد: شهريورماه اولين زمان براي افتتاح هفت هزار 700 واحد مسكن مهر در استان است.

وي ادامه داد: همچنين در آذرماه هفت هزار 375 واحد، در بهمن‌ماه 13 هزار و 122 واحد و در اسفندماه نيز 6 هزار و 600 واحد از واحدهاي مسكن مهر استان به بهره‌برداري خواهد رسيد.

دهقان تصريح كرد: البته واحدهای قابل افتتاح بخش خود مالكين شامل اين ميزان واحدهاي آماده‌ي بهره‌برداري نمي‌شود و در صورت محاسبه آن تعداد واحدهاي بهره‌برداري شده تا پايان سال جاري از مرز 40 هزار واحد عبور خواهد كرد.

در ادامه‌اين نشست مديركل تعاون خوزستان از اخذ 159 ميليارد تومان سهم آورد تعاوني‌ها مسكن مهر استان تا به امروز خبر داد و یادآور شد: اعضاي اين طرح مبلغ هشت ميليارد تومان ديگر را نيز پرداخت كرده بودند كه به دليل آن‌که میزان سهم آورد هر یک از اعضا كمتر از يك ميليون تومان بود، این تعداد حذف شدند.

مسعود اميني ميانگين سهم آورد اخذ شده طرح مسكن مهر را در استان به ازاي هر نفر پنج ميليون تومان عنوان كرد و گفت: شهرهاي خرمشهر، دزفول، شوش، مسجدسليمان و شوشتر از جمله شهرهايي بودند كه در جذب سهم آورد بسيار خوب عمل كرده‌اند و تا هشت ميليون تومان آورد را اخذ كرده‌اند.

وي افزود: همچنين در بحث انشعابات آب تا اين لحظه 10 هزار و 760 نفر حق انشعابات واحدهايشان را پرداخت كردند.

در اين نشست اميدوار رضايي، نماينده مردم مسجدسليمان در مجلس شوراي اسلامي نيز وضعيت طرح مسكن مهر را در استان شرايط ويژه‌اي دانست و خاطرنشان كرد: استان خوزستان به  دليل تحمل هشت سال جنگ تحميلي وجود نشست گاز و آلايندگي‌هاي محيطي موجود در بعضي از شهرها و همچنين وجود پديده گرد و غبار در هوا از شرايط ويژه‌اي نسبت به ديگر استان‌ها برخوردار است.

وي افزود: ساخت مسكن نيز در اين استان با توجه به كوهستاني و يا باتلاقي بودن برخي از مناطق، با مشكلات خاصي مواجه است كه رسيدگي به اين امر توجه ويژه‌اي را مي‌طلبد.

رضايي با اشاره به اين‌كه بسياري از مردم توانمند استان به دليل جنگ تحميلي و يا وجود گرد و غبار استان را ترك كرده‌اند گفت: ميزان افراد بيكار و قشري كه توان مالي پاييني دارند در استان افزايش يافته است؛ به‌همین دلیل دولت بايد نگاه ويژه‌ای به بحث يارانه‌ها در آماده‌سازي و كمك به ساخت مسكن به خوزستان داشته باشد.
:
:
:
آخرین اخبار