تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۶۶۵۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پارک‌ملی‌دز درمقابل آتش‌سوزی‌احتمالی ایمن‌شد
رییس پارک ملی دز از انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آتش سوزی احتمالی در این پارک ملی در فصل گرم تابستان خبر داد.

علی عباس جهانی با اشاره به احتمال آتش سوزی در جنگل ها و مراتع به دلیل شدت گرما گفت: اقداماتی برای جلوگیری از سرایت آتش به پارک ملی دز صورت گرفت.

وی اظهار داشت:پارک ملی دز با گونه های گیاهی و جانوری کمیاب از اهمیت زیادی در محیط زیست برخورداراست که آتش زدن کاه و خاشاک مزارع مجاور این پارک تهدیدی برای آن محسوب می شود.

جهانی افزود: در این راستا محدوده پارک ملی دز با دیوار کشی محصور شد و دو ایستگاه آتش نشانی نیز در محدوده میانرود مستقر می باشند تا در صورت آتش سوزی احتمالی اقدام به مهار آتش کنند.

وی گفت:علاوه بر این اقدامات ، نهرهای آبیاری سنتی نیز حد فاصل زمین های کشاورزی و پارک ملی دز به صورت طبیعی از سرایت آتش سوزی به این پارک ملی جلوگیری می کند.

وی گفت:در آتش سوزی محدودی که دو هفته پیش در پارک ملی دز صورت گرفت حدود 15 متر از این جنگل آتش گرفت که به دلیل محدود بودن این آتش سوزی خسارتی در پی نداشت.

جهانی خاطر نشان کرد:پارک ملی دز به عنوان محل زیست گوزن زرد ایرانی و وجود گونه های منحصر بفرد گیاهی از اهمیت بالایی برخورداراست و هم اکنون بیش از 30 راس گوزن زرد در این منطقه حفاظت شده زندگی می کنند.

گوزن زرد ایرانی،رودک عسل خوار ، گراز ، روباه ،شغال،خرگوش ، انواع آبزیان ، ماهی های گرمابی و لاک پشت فراتی از جمله بارزترین گونه های جانوری و درختان گز ، خار شتر ، علف مار،گونه هایی از صنوبر از جمله بارزترین گونه های گیاهی پارک ملی دز می باشند.

وجود حیات وحش غنی در کنار چشم اندازهای زیبای طبیعی نظیر رودخانه و تالاب ، منطقه حفاظت شده دز به مساحت بیش از 17 هزار هکتار را به یکی از جاذبه های اکوتوریستی استان خوزستان تبدیل کرده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار