تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۶۶۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«يك سپاهي رئيس اوپك می شود»
روزنامه انگليسي "ديلي تلگراف " در گزارشي تحت عنوان "همين مانده بود كه يك سپاهي رئيس اوپك شود "، نوشت: در زماني كه اقتصاد جهان بر لبه لغزان و متزلزل فروپاشي و ركود قرار گرفته است، اين خبر نگران‌كننده منتشر شده است كه ايران سعي بر آن دارد تا يكي از فرماندهان عاليرتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خود را به عنوان رئيس اوپك منصوب كند؛ سازماني كه نماينده كشورهاي اصلي توليدكننده نفت در جهان است
يك روزنامه انگليسي در گزارشي با اشاره به پيشنهاد رئيس‌جمهوري ايران براي انتصاب "رستم قاسمي " در وزارت نفت ايران، نوشت: همين مانده بود كه يك سپاهي رئيس اوپك شود؛ مردي كه تمام زندگي‌اش را وقف مبارزه با غرب كرده است.

به گزارش فارس، روزنامه انگليسي "ديلي تلگراف " در گزارشي تحت عنوان "همين مانده بود كه يك سپاهي رئيس اوپك شود "، نوشت: در زماني كه اقتصاد جهان بر لبه لغزان و متزلزل فروپاشي و ركود قرار گرفته است، اين خبر نگران‌كننده منتشر شده است كه ايران سعي بر آن دارد تا يكي از فرماندهان عاليرتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خود را به عنوان رئيس اوپك منصوب كند؛ سازماني كه نماينده كشورهاي اصلي توليدكننده نفت در جهان است.

اين گزارش افزود: "رستم قاسمي " يكي از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران توسط "محمود احمدي نژاد " رئيس‌جمهوري ايران براي رياست سازمان اوپك معرفي شده است.

بنا بر اين گزارش، ايران تحت نظام گردشي اوپك، رياست اين سازمان را از ماه اكتبر سال گذشته بر عهده گرفته است.

ديلي تلگراف ادامه داد: اما تصميم رئيس‌جمهوري ايران مبني بر انتصاب قاسمي كه در حال حاضر تحت تحريم‌هاي بين‌المللي قرار گرفته است، براي عهده‌دار شدن رياست سازمان اوپك امواج تكان‌دهنده‌اي را به جان اقتصاد جهان خواهد انداخت.

اين گزارش افزود: اين انتصاب هنوز به تأييد مجلس شوراي اسلامي ايران نرسيده است، اما اگر به همين منوال پيش رود، سرنوشت قيمت‌هاي نفت جهان احتمالا به دست مردي خواهد افتاد كه تمام زندگي‌اش را براي مقابله و مبارزه با غرب وقف كرده است.

اين نشريه انگليسي در پايان تأكيد كرد: قيمت‌هاي نفت در حال حاضر به اندازه كافي بالا هست و چشم‌انداز بهره‌گيري ايران از قيمت‌هاي نفت براي زير منگه گذاشتن جهان بمنظور تحقق اهداف خود، چيزي است كه بايد شب‌هايي پر از كابوس و بيخوابي را براي ما به ارمغان آورد.
:
:
:
آخرین اخبار