تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۶۶۵۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی خوزستان:
فرهنگ‌کار به‌سمت احیا مشاغل‌سنتی حرکت‌کند
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: فرهنگ کار پشت میز نشینی باید به سمت احیای مشاغل سنتی در حال نابودی و توسعه مشاغل خانگی به عنوان یکی از راه کارهای برون رفت از مشکل بیکاری تغییر یابد.

هوشمند صفایی شنبه اظهار داشت: متاسفانه بیشتر جوانان به دنبال کارهای دولتی و پشت میز نشینی هستند و کمتر به دنبال مشاغل سنتی و تعاونی هستند.

وی افزود: با توجه به این که در استان خوزستان شرکت ها و سازمان های دولتی زیادی وجود دارد گرایش بیشتر جوانان به سمت کارهای دولتی است که موجب می شود کارآفرینی در جامعه مورد بی توجهی قرار گیرد .

صفایی گفت: تلاش برای ایجاد شغل و کارآفرینی با وجود تسهیلات و مزایایی که در نظر گرفته می شود، بهترین راه برای ایجاد اشتغال در استان خوزستان با وجود ظرفیت های بالایی است که در تمامی زمینه های صنعتی و کشاورزی دارد.

صفایی افزود: برای تغییر رویکرد فرهنگ کار، ارتقای نقش تعاونی ها در حل معضل بیکاری و همچنین آشنایی مردم با قوانین بیمه ای به ویژه تسهیلاتی که دولت تدبیر و امید در بخش بیمه های روستاییان،عشایر و کشاورزان و نیز بیمه های درمانی در نظر گرفته است ضروری است.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان اطلاع رسانی در زمینه ترویج کارآفرینی و تشویق جوانان به تغییر رویکرد فرهنگی و ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کاهش بیکاری را بسیار موثر دانست.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار