تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۶۵۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی خوزستان:
خوزستان رتبه نخست تولید گل مریم در کشور
کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی استان خوزستان از کسب رتبه اول تولید گل مریم در کشور توسط استان خبر داد.

سیدمصطفی ملائکه امروز اظهار کرد: فصل کشت گل مریم از 15 خرداد ماه آغاز و تا 15 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: فصل برداشت این گل از 15 مهرماه سال‌جاری آغاز و تا اواخر اسفندماه ادامه دارد.

کار‌شناس باغبانی جهاد کشاورزی استان خوزستان با اشاره به اینکه سال گذشته 46 هکتار فضای آزاد و 85 هکتار فضای گلخانه‌ای زیرکشت گل مریم رفته بود گفت: از این 131 هکتار زیر کشت گل مریم 25 میلیون شاخه گل برداشت شد.

ملائکه بیان کرد: استان خوزستان با 25 میلیون تولید شاخه گل مریم موفق شد عنوان نخست کشت این گل را به خود اختصاص دهد و استان‌های مرکزی و تهران به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌شود گل مریم در 50 هکتار زمین در فضای آزاد و 90 هکتار فضای گلخانه‌ای در شهرستان‌های دزفول، شوش و اندیمشک کشت شود.

کار‌شناس باغبانی جهاد کشاورزی استان خوزستان اظهار کرد: این 140 هکتار زمین زیرکشت گل مریم پیش‌بینی می‌شود که 26 میلیون شاخه گل برداشت شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که بیشتر این گل در چه شهر استان خوزستان گشت می‌شود، افزود: 95 درصد کشت گل مریم در شهر دزفول است و 5 درصد دیگر آن در شهرهای اندیمشک و شوش خواهد بود.

سیدمصطفی ملائکه در خصوص صادرات این گل به استان‌های دیگر گفت: 90 درصد تولید گل مریم استان خوزستان به استان تهران صادر می‌شود و از آن‌ها به استان‌ها دیگر و خارج از کشور صادر خواهند شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار