تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۶۶۵۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود آب، مشکل اصلی کشاورزی شادگان
معاون فرماندار شادگان در جلسه کارگروه کشاورزی با اشاره به جایگاه کشاورزی شادگان در استان گفت: عمده مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان کمبود آب است.

نعمت اله آلبوغبیش گفت: به دلیل  اینکه شادگان در پایین ترین نقطه رودخانه جراحی واقع است آب کمتری در مقایسه با شهرهای مسیر رودخانه جراحی به این شهرستان می رسد.

وی با بیان اینکه شادگان با آب جراحی زنده است، زمین های زیر کشت نخیلات شادگان را 13 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: برای تولید خرما و حفظ این نخیلات که زندگی مردم این شهرستان به آنها وابسته است، حق آبه شادگان باید به طور کامل محقق شود.

معاون فرماندار شادگان با اشاره به اینکه سهم شادگان 18.5 مترمکعب در ثانیه است، اظهار کرد: متاسفانه علیرغم اینكه این مقدار بسیار كم است و نیاز شهرستان را تامین نمی كند، اخیرا به 15.5 مترمکعب در ثانیه نیز کاهش یافته که می تواند تاثیر منفی زیادی بر کشت تابستانه داشته باشد.

وی ادامه داد: نان و قوت اکثر مردم شهرستان از کاشت شلتوک، صیفی جات، باغات و نخیلات تامین می شود که با پیگیری جدی نه تنها باید از کاهش حق آبه شهرستان جلوگیری شود، بلکه باید تلاش کنیم که سهم شهرستان افزایش یابد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار