تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۶۶۶۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل راه وشهرسازی خوزستان خبر داد :
ساخت 48 درصد واحدهای‌مسکن‌مهر درخوزستان
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: از سال 88 تاکنون 49 هزار و 515 واحد مسکن مهر این استان تکمیل و آماده برداری شده است.

نصرالله دهقانی با اشاره به تکمیل 96 واحد از این مجموع در مرحله نخست اظهار کرد: از این تعداد واحد مسکونی 33 هزار و   597 واحد در شهرهای با جمعیت بالای 25هزار نفر ساخته شده اند.

وی افزود: 11هزار و 921 واحد هم واحدهای بهره برداری شده در شهرهای با جمعیت کمتر از 25هزار نفر و سه هزار و 997 واحد دیگر مربوط به واحدهای ساخته شده در بافت فرسوده شهر است.

دهقانی ادامه داد: از مجموع واحدهای مسکن مهر با جمعیت افزون بر 25هزار نفر 12هزار و 448واحد به صورت خودمالکی ساخته شده اند.

وی گفت: بیشترین و کمترین واحدهای بهره برداری شده مسکن مهر و خودمالکی در شهرهای بالای 25هزار نفر جمعیت با پنج هزار و 45 و 57 نفرجمعیت به ترتیب مربوط به اهواز و شادگان است.

دهقانی افزود: تاکنون در شهرهای باغملک و رامشیر مسکن مهری بهره برداری نشده است.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در جمع، 105هزار واحد مسکن مهر در شهرهای با جمعیت افزون بر 25 هزار نفر، کمتر از 25 هزار نفر، شهرهای جدید و بافت فرسوده استان وجود دارد که حدود 75 درصد از این واحدها توسط دولت و در زمین های دولتی و بقیه به صورت خودمالکی ساخته می شود.

محمد راستگو افزود: تا زمان حاضر حدود 48درصد واحدها در استان خوزستان ساخته شده است.

وی گفت: علاوه بر مشکلات مبتلا به طرح در کشور که در خوزستان بیشتر خود را نشان می دهد بر خلاف استان های موفق تعداد واحدهای خودمالکی نسبت به واحدهای دولتی(99ساله) کمتر است.

راستگو توضیح داد: واحدهای خودمالکی به دلیل برخورداری از خدمات روبنایی و زیربنایی و نداشتن مشکلاتی از قبیل تامین سهم آورده و تعاونی ها خیلی راحت تر ساخته می شود که در خوزستان نسبت این واحدها به واحدهای دولتی 25 به 75درصد را شامل می شود.

وی افزود: در استان های دیگر نسبت خودمالکان به متقاضیانی که در اراضی دولتی واحدهای خود را از طریق تعاونی ها می سازند 65 تا 75 درصد به 35 تا 25درصد بوده این طرح موفق تر بوده است.

راستگو گفت: در دزفول که پیشرفت در ساخت مسکن مهر بیشتر از شهرهای دیگر بوده هنوز خدمات روبنایی و زیربنایی کامل نیست.

وی افزود: ساختن خانه برای نیازمندان و سکونت دادن مردم از اهداف نظام و هدف مبارکی است و با فرمان تاریخی حضرت امام راحل(ره) انطباق دارد.

راستگو اضافه کرد: گستردگی طرح و ناتوانی مردم در تامین سهم آورده و نیز هدفمندسازی یارانه ها باعث افزایش قیمت ها شد و بر مسکن مهر هم تاثیرات خود را گذاشت اما با توجه به ارزش افزوده این واحدها با تسهیلات ارزان قیمت با مشارکت نیازمندان واقعی دولت هم اهتمام بیشتری در تکمیل هر چه سریع تر آنها خواهد داشت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار