تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۶۶۷۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه آبادان:
سکوت داعیان حقوق بشر در مقابل رفتار اسرائیل علیه مردم غزه سئوال برانگیز است
امام جمعه آبادان گفت: سکوت داعیان حقوق بشر در مقابل رفتار ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه سئوال برانگیز و مردود است.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان با بیان اینکه حرکت امام (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس حرکتی حکمت آمیز بود اظهار کرد: این حرکت با تدبیر، اندیشه و آینده‌نگری برای جهان اسلام و مکتب ناب اسلام محمدی انجام شد.

وی با مهم خواندن موضوع ادای تکلیف توسط همه مردم افزود: بر اساس موازین اسلامی اگر یک مسلمان در هر گوشه از دنیا فریاد کمک سر دهد همگان وظیفه داریم به کمک او بشتابیم.

وی اظهار کرد: سکوت داعیان حقوق بشر در مقابل رفتار رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه سئوال برانگیز و مردود است.

وی تصریح کرد: اخیرا برخی از شبکه‌های خارجی با انقلاب و تقلب در خبر‌ها برنامه‌هایی را پخش می‌کنند به نحوی که با نمایش صحنه‌هایی که نشان واضح از ظلم وارد آمده بر مردم فلسطین دارد آن را عکس جلوه می‌دهند و می‌گویند فلسطینی‌ها به اسرائیل ضربه می‌زنند.

امام جمعه آبادان یادآور شد: اگر فلسطین و حماس به لحاظ سیاسی بی‌تدبیری‌هایی را انجام نمی‌دادند و به جای دنبال روی از بشار اسد به دنبال مرسی نمی‌رفتند، اکنون وضعیت بهتر از این بود و مردم کمتر آسیب می‌دیدند.

ابراهیمی‌پور از ملت ایران به عنوان یک الگوی موفق و منسجم در جهان نام برد و گفت: مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی در طول گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب و در تمامی شرایط و خطراتی که متوجه کشورمان بود همواره پشتیبان نظام بودند.

وی افزود: فلسطین، سوریه و عراق جبهه مقدم ما است، داعش مدعی است که شیعیان را از بین خواهد برد اما باید بدانند که اتحاد و همدلی موجود در میان شیعیان اجازه چنین کاری را به آنان نخواهد داد.

وی اظهار کرد: هدف همه این افراد ایران است اما ایران به عنوان یک قدرت بزرگ در منطقه خاورمیانه اجازه انجام هیچ حرکتی را توسط این گروه ظالم نخواهد داد.

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان تکلیف تنها روزه‌داری نیست بلکه ما در مقابل سایر مسلمانان نیز وظیفه‌ای داریم که از جمله آن حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس به جهت محکوم کردن تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه و قدس است.

وی یادآور شد: روز قدس روزی با عظمت و خاص است که باید زنده نگه داشته شود.

امام جمعه آبادان در بخش دیگری از سخنان خود از نبود رابطه مناسب میان مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهر با بچه‌های مذهبی شهر ابراز گلایه کرد.

ابراهیمی‌پور با کم نظیر خواندن حضور پرشور و حماسی مردم فهیم و ایثارگر آبادان در راهپیمایی روز قدس در سال گذشته گفت: آئین امسال از سال‌های قبل برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است لذا حضور یکپارچه، گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس به مثابه تیری در چشم دشمنان نظام خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نماز عید فطر این اجتماع بزرگ مسلمانان که همه ساله پس از یک ماه روزه‌داری برگزار می‌شود برای همه مردم مهم و ارزشمند است لذا همه دستگاه‌های اجرایی شهر باید در جهت برپایی مناسب و خوب این آئین از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

** راهپیمایی روز قدس نشانه همراهی مسلمانان جهان با مردم فلسطین است

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: راهپیمایی روز قدس نشانه همراهی، همکاری و هم‌رأیی مسلمانان جهان به ویژه ملت سرافراز ایران اسلامی با مردم فلسطین است.
خبرگزاری فارس: راهپیمایی روز قدس نشانه همراهی مسلمانان جهان با مردم فلسطین است

عزیزالله شهبازی در جلسه هماهنگی برگزاری راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر اظهار کرد: سال‌ها است که سرزمین قدس این تکیه‌گاه مسلمانان و مردم شریف آن در دست اشغالگران صهیونیستی اسیرند و مورد ظلم و ستم آنان قرار دارند.

وی اظهار کرد: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام راحل(ره) به عنوان روز قدس اقدامی بسیار هوشمندانه بود که به تبع آن نه تنها مردم کشور ما که تمام مسلمانان جهان از این فرمان تبعیت می‌کنند و هر سال نیز شاهد حضور میلیونی مردم مسلمان در اقصی ‌نقاط جهان در این آیین هستیم.

وی تصریح کرد: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس به جهت محکوم کردن رفتار خصمانه و دور از عقل و منطق صهیونیست‌ها با مردم بی‌دفاع فلسطین انجام می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان یادآور شد: امید می‌رود تا قدس هر چه سریع‌تر آزاد شود و قدس به دست صاحبان آن برگردد.

شهبازی ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها و ادارات دولتی باید ضمن حضور فعال در راهپیمایی روز قدس در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این آیین نیز تلاش کنند.

وی گفت: روز قدس روزی مردمی است که ما به عنوان مسئولان پشت سر مردم حرکت کرده و از امکاناتی که آنان در اختیار ما قرار داده‌اند در جهت تسهیل امور استفاده می‌کنیم.

وی با تاکید دوباره بر برگزاری راهپیمایی دشمن‌شکن و دشمن‌ستیز روز قدس در آبادان افزود: از تمامی مردم فهیم، مومن، ولایتمدار و همیشه در صحنه آبادان، اقوام، گروه‌ها و جریانهای فکری و سیاسی برای شرکت گسترده در این آیین دعوت می‌کنیم.

شهبازی اظهار کرد: باید در این روز اتحاد و همبستگی خود را با مردم فلسطین به منصه‌ ظهور برسانیم و برای این منظور حضور پرشور و حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس مشت محکمی بر دهان اسرائیل جنایتکار خواهد بود.

وی با تاکید بر دوری از ایجاد نفاق و دو دستگی و حرکت در مسیر اتحاد و همدلی تصریح کرد: بکوشیم تا صحنه‌هایی از وجه اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و همیت شهرستان را در این روز به نمایش بگذاریم تا این راهپیمایی با سرافرازی، امنیت و آسایش برگزار شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با اشاره به موضوعیت شعارهای تدوین شده برای این روز گفت: کسانی‌که برای این کار انتخاب می‌شوند نباید تفرقه‌افکنانه و ساختار‌شکن شعار دهند، ما باید بر اساس نقشه راه و دستورالعمل و خط مشی که شاکله نظام در اختیار ما قرار می‌دهد حرکت کنیم.

شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نماز عید فطر از شهروندان آبادانی خواست تا در محل تعیین شده (بلوار دهداری) جهت برگزاری منسجم و یکدست آیین حضور پیدا کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار