تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۶۶۷۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خرمشهر خواستار شد:
راه‌اندازی نمایشگاه کالاهای صادراتی در شلمچه

فرماندار خرمشهر ضمن حمایت از صادرکنندگان کالا از مرز شلمچه خواستار ایجاد نمایشگاه کالاهای صادارتی استان در این بازار شد و گفت: احداث و راه‌اندازی نمایشگاه کالاهای صادراتی در بارانداز شلمچه جهت شناسایی محصولات تولیدی استان خوزستان و جذب تجار خارجی امری ضروری است.

عبدالله حسینی در نشست کارشناسی تجار صادرکننده کالا به عراق از مرز شلمچه با تاکید بر حفظ شان و جایگاه تجار اظهار کرد: یک تاجر به عنوان سفیر اقتصادی جمهوری اسلامی عمل می‌کند و در صورتی که یک صادرکننده نمونه و مسلط بر کار باشد،قطعا سود این تجارت عاید شخص تاجر و کشورش می‌شود.

وی افزود: در دنیای تجارت درخواست کننده‌های کالا از کشورهای مختلف، نمونه کار را درخواست می‌کنند و انتظار دارند که کالای مرغوب و استانداردبه آنها تحویل داده شود، بنابراین باید در خصوص بسته‌بندی و کیفیت محصول دقت زیادی شود.

فرماندار خرمشهر تصریح کرد: تجار باید از نظر کار کیفی و تجاری رتبه‌بندی شوند و اتاق بازرگانی مسئولیت آموزش و ساماندهی تجار را بر عهده دارد.

حسینی بر توسعه صادرات شهرستان و استان خوزستان تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در شهرستان خرمشهر و استان خوزستان متاسفانه در بحث صادرات کالا و تولیدات داخلی استان کمتر کار شده است. استان خوزستان یکی از استان‌های بسیار بزرگ کشور است و درزمینه‌های تجارت، شیلات، آبزیان و صنایع دستی، استعدادهای بالقوه ای دارد و می‌تواند در صادرات کالا به کشور عراق نقش مهمی ایفا کند.

وی افزود: 700 هکتار از بارانداز شلمچه طرح توسعه دارد و در صورت راه‌اندازی با توجه به اتصال ریل آهن شلمچه به عراق شاهد شکوفایی صادرات به کشور عراق خواهیم بود. بیش از یک‌هزار و 200 نفر در بخش بارانداز شلمچه مشغول به کار هستند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار