تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۶۷۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرداخت 700هزارتوماني بيماران براي جراحي قلب
مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان از وجود بيشترين پروژه بيمارستان سازي تأمين اجتماعي كشور در این استان خبر داد.

 داریوش پناهی زاده شامگاه دوشنبه در نشست مطبوعاتي هفته تأمين اجتماعي با بیان اینکه بیشترین تعداد پروژه بیمارستان سازی تأمين اجتماعي كشور را در استان داریم، اظهار كرد: سازمان تأمين اجتماعي در دو بخش بيمه اي و درماني فعاليت دارد. اين سازمان بزرگترین سازمان بیمه گر، دومین تولید کننده درمان و یکی از نقش آفرینان اصلی نظام سلامت کشور و بحث نظام سلامت و بهداشت و درمان يكي از اصلي ترين مؤلفه هاي عدالت اجتماعي در سراسر جهان است.

وي افزود: عدالت در دسترسی آسان و بدون تبعیض به خدمات بهداشتي و درماني یك معيار اساسي در ارزيابي عملكرد و اثر بخشي نظام سلامت در دنيا محسوب مي شود. اين سازمان پشتيبان اصلي قشر مولد جامعه است و در راه فراهم آوردن شرايط لازم برای تأمين آرامش و سلامت خانواده هاي تحت پوشش تمام تلاش خود را انجام مي دهد.

همگرايي سازمان تأمين اجتماعي و وزارت بهداشت

مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان تصريح كرد: در کشور 38 میلیون نفر  تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و در خوزستان دو میلیون و 650 هزار نفر تحت پوشش این بیمه هستند. یعنی 57 درصد از مردم استان بیمه شده اند. دولت فعلي با وجود تحريم ها توجه خاصی به مقوله بهداشت و درمان داشته و هیچ کدام از دولت های گذشته در این حد برای بهداشت و درمان سرمایه گذاری نکرده اند.

پناهي زاده خاطرنشان كرد: در سال 91 و نیمه اول سال 92 با وجود مشكلات در بحث دارو و تجهیزات همگرایی خوبی بین سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت به وجود آمد. در اين مدت 790 قلم دارو از نیمه دوم سال گذشته تاکنون تحت پوشش این بیمه قرار گرفته و همچنين پوشش هاي بيمه اي ناقص را كامل كرديم.

وي ادامه داد: شرایط فعلی نسبت به سه سال گذشته خیلی بهتر شده است. با شروع طرح تحول نظام سلامت در چند زمينه همپای علوم پزشکی حرکت می کنیم تا اين طرح برنامه ها و مراحل خود را به طور كامل اجرا كند. در همين راستا پرداخت ها به روز شده است. تمام مطالبات بيمارستان ها، مراكز درماني و داروخانه هاي سال گذشته را تصويه كرده ايم و در سال جاری بخشی از مطالبات را پرداخت کرده و نظام سلامت تحول بزرگی را در برداشته است.

خوزستان دومين استان داراي بيشترين مراكز درماني تأمين اجتماعي كشور

مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان اذعان كرد: بعد از استان تهران با 30 مرکز درمانی بیشترین تعداد مراکز درمانی را داریم. شش بیمارستان، یک دی کلینیک، هفت پلی کلینیک شبانه روزی، هشت درمانگاه دو شیفته و هشت درمانگاه تك شيفته ملكي در استان وجود دارد. هفته آینده نیز بخش آی.سی.یو و اورژانس بیمارستان 17 شهریور آبادان را افتتاح می کنیم.

پناهي زاده عنوان كرد: در سال گذشته سه میلیون و 850 هزار ویزیت پزشک عمومی، 715 هزار ویزیت پزشک متخصص، 97 هزار ویزیت دندانپزشکی، 23 هزار و 500 عمل جراحی، 9 هزار و 500 عمل سزارین و 9 هزار و 200 زايمان طبیعی در مراکز تأمین اجتماعی داشتیم.

وي بيان كرد: 11 میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان 96 تخته امیر کبیر منطقه کمپلو اهواز اختصاص داده ایم. هشت میلیارد در گذشته به این بیمارستان اختصاص داده شد. پیشرفت فیزیکی 75 درصدی داشته و 20 میلیارد تومان نیز هزینه تجهیزات آن است و تا اواخر سال آينده افتتاح مي شود.

پيشرفت ده درصدي بيمارستان 160 تخته آبادان

مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان گفت: بیمارستان 160 تخته آبادان را داریم که حدود ده درصد پیشرفت فیزیکی داشت. 38 میلیارد تومان فقط هزینه ساخت بیمارستان است و به همین میزان هزینه برای تجهیزات نیاز دارد. بیمارستان 96 تخته دزفول مجوزش اخذ شده و نقشه هاي فاز يك و دو نیز تکمیل شده است و در مدت سه سال و نیم تحویل داده می شود. حداقل اعتبارات برای این بیمارستان 25 میلیارد تومان هزینه برای احداث است.

پناهي زاده يادآور شد: ساختمان های جانبی بیمارستان 36 تخته شوشتر که به 50 تخت افزایش می یابد را نیز در دست کار داریم. این بیمارستان در حال حاضر دو هزار متر است و دو هزار و 100 متر برای یک ساختمان جدید اختصاص دادیم که از این متراژ یک اورژانس 600 متری در نظر گرفته شده است.

سايت امحاء زباله هاي عفوني بيمارستان اميرالمؤمنين اهواز

وي تأكيد كرد: یک زایشگاه جدید با 150 ميليون اعتبار برای بیمارستان امیرالمؤمنین اهواز در نظر گرفته شده است که در آینده ای نزديك افتتاح مي شود. همچنين سايت امحاء زباله هاي عفوني با 250 ميليون اعتبار براي اين بيمارستان در حال ساخت است و بخش آي.سي.يو با 10 تخت بيمارستان اميرالمؤمنين و درمانگاه پايانه تأمين اجتماعي بندر امام را در هفته دولت افتتاح مي كنيم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان ادامه داد: طي دو ماه اخير تعداد سه دستگاه آمبولانس خريداري كرديم و 10 آمبولانس ديگر نيز تا آخر سال تحويل مي دهيم. آمبولانس ها با توجه به شرايط جغرافيايي استان زودتر فرسوده مي شوند. آمبولانس هاي ما نياز به جايگزيني دارند. ماه گذشته يك ميليارد تومان تجهيزات آيپك خريد كرديم. دو دستگاه سي تي اسكن به استان اختصاص داده شده كه در حال اخذ مجوز براي دريافت هستيم. بيمارستان ماهشهر سال گذشته تمام سهميه دكترهاي متخصص استان را به خود اختصاص داد.

پرداخت 700 هزار توماني بيماران براي جراحي قلب

پناهي زاده در پايان گفت: سوابق بيماران در حال حاضر غير قابل دسترس است. درصد زيادي از پزشكان ما بايگاني درستي ندارند. با نگاه به سوابق درمان هر بيمه شده كه در كارت هوشمند ثبت مي شود مي توانيم شاهد درمان صحيح، به موقع و كم هزينه تري باشيم.

خدمات گسترده اي را با توجه به ضريب اشتغال ارائه مي دهيم. به عنوان مثال مبلغ هفت ميليون از جراحي قلب را ما مي پردازيم و بيمار تنها 700 هزار تومان پرداخت مي كند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار