تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۶۶۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قلعه بانی:
توقف صادرات نفت ایران به هند کذب محض است
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه در حال حاضر روند صادرات نفت خام ایران به هند همچون روال گذشته دنبال می‌شود، گفت: توقف صادرات نفت خام به این کشور آسیایی به هیچ وجه صحت ندارد.

احمد قلعه بانی امروز در گفتگو با مهر در واکنش به برخی از اظهارنظرهای غیر رسمی و غیرموثق مبنی بر توقف صادرات نفت خام ایران به هند گفت: صادرات نفت ایران به هند همچون روال گذشته ادامه دارد و توقف صادرات به هیج وجه صحت ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه در حال حاضر مذاکرات بین دو کشور برای وصول بدهی های نفتی ادامه دارد اظهار داشت: اخیرا دو طرف به توافقهایی برای وصول بدهی های نفتی دست یافته اند.

معاون وزیر نفت همچنین در خصوص حجم صادرات نفت ایران به هند توضیح داد: صادرات نفت خام به این کشور آسیایی به دلیل برخی از مشکلات فنی با کاهشی روبرو شده که این کاهش صادرات، موقتی است.

در همین حال، محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی هم در گفتگو با مهر از حل و فصل مناقشه نفتی ایران و هند خبر داد و گفت: ترکیه هیچ نقشی در وصول مطالبات نفتی کشورمان از هند ندارد.

به گزارش مهر، از ابتدای سال جاری تاکنون به طور متوسط روزانه حدود 400 هزار بشکه نفت خام به هند صادر می شود که از ابتدای مردادماه صادرات نفت ایران به این کشور آسیایی روزانه 90 هزار بشکه به دلیل برخی از مشکلات فنی کاهش پیدا کرده است.
:
:
:
آخرین اخبار