تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۶۸۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده شادگان مطرح کرد:
آب شرب شادگان غیر بهداشتی است
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت:آب شرب شادگان غیربهداشتی است و مردم از آب خام مصرف می کنند.

عبدالله تمیمی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی افزود: در سفر اول هیأت دولت به خوزستان وزیر نیرو اعلام کرد تا پایان خرداد ماه مردم این منطقه از آب شرب سالم برخوردار خواهند شد در حالی که دو ماه از وعده وزیر می گذرد اما نتیجه ای حاصل نشده است.

وی ادامه داد: آقای وزیر نیرو اگر وعده ای می دهید باید به آن عمل کنید و اگر هم نمی توانید چرا این وعده ها را به مردم می دهید.

نماینده مردم شادگان در مجلس افزود: با وجود مصوبه هیات دولت و اقدامات صورت گرفته، تبدیل شهرستان شادگان به بندر، هنوز عملیاتی نشده است.

تمیمی در ادامه با یادآوری اینکه در این دو سالی که مسئولیت نمایندگی مردم شادگان را بر دوش دارم تلاش کردم بسیاری از محرومیت ها و کمبود ها و رفع شود ،گفت: حل نشدن برخی از این مشکلات و محرومیت ها ناشی از عدم پیگیری بنده نیست بلکه این مشکلات نتیجه نامساعد بودن وضعیت اقتصادی کشور که حاصل محاصره ظالمانه کشورهای غربی از یک سو و مدیریت برخی مدیران ضعیف کشور از سوی دیگر است.

نماینده مردم شادگان در مجلس با بیان اینکه به واسطه مسئولیتی که دارم می خواهم ترجمان دادهای دیرین و زخم های کهنه دیارم باشم ،تصریح کرد: گو اینکه درخواست های تکراری نخ نما شده است و برای نمایندگان شهرهای محروم کشور همچون شادگان، ملال آور است، اما مشکلات و رنج های مردم ولایت دوست و صبور شادگان نه تنها نخ نما نشده است، بلکه این دردها و مشکلات هر روز دردناک تر و تازه تر هم می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: مردم شادگان درخواست های نجومی و فانتزی ندارند این مردم برای بقا آب می خواهند برای استمرار حیات کار می خواهند و برای داشتن یک زندگی آبرومندانه امکانات اولیه زندگی را مطالبه می کنند.

تمیمی خطاب به رئیس جمهور افزود: آقای رئیس جمهور از کجای محرومیت ها و کمبودهای شادگان بگویم از انتقال آب کارون، از شوره زار شدن زمین های کشاورزی و از دغدغه های فراوان مردم بگویم؟

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه با انتقال آب از رود کارون برای مصارف شرب سایر استان ها مخالفت نداریم، گفت: نیاز خوزستان به آب نسبت به نیاز صنایع و کشاورزی اولویت دارد.

وی با یادآوری اینکه بسیاری از فرهنگیان شادگان که در مناطق مرزی خدمت می کنند از دریافت حق مرزی محرومند، ادامه داد: کاهش آمار ازدواج و آمار رو به افزایش طلاق، فقر شدید اقتصادی، نبود امکانات و کادر پزشکی در تنها بیمارستان شادگان و جاده های کم عرض و ناهموار روستایی از دیگر مشکلات مردم حوزه انتخابیه است.

تمیمی گفت: باعث خجالت است که هنوز 35 درصد مردم شادگان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم راه اندازی نشدن بندر تجاری شادگان که مصوبه هیأت دولت در سال 85 است را مورد توجه قرار داد و گفت: چرا با تغییر دولت اعلام می شود این طرح درست نیست و قابلیت اجرایی ندارد آیا با تغییر وزرا کارشناسان هم عوض می شوند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه در سال 63 مجلس قانونی مصوب کرده است که شهرداری ها خودکفا باشند قانون خوبی است اما نه برای منطقه محرومی مثل شادگان که هیچگونه درآمدی ندارند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار