تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۶۶۹۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزییات‌آتش‌سوزی‌جنگل‌های بخش‌الوارگرمسیری اندیمشک
بخشدار بخش الوار گرمسیری گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که آتش سوزی ۹۰ هکتار از جنگل‌ها و درختان بخش الوار گرمسیری اندیمشک را نابود کرده است.

غلامحسین شرافت‌زاده اظهار کرد: بررسی دقیق حادثه آتش سوزی جنگل‌ها و درختان منطقه کوهستانی و صعب العبور چناره و چونی که بامداد چهارشنبه اتفاق افتاد نشان می‌دهد که 90 هکتار از این جنگل‌ها، مراتع و پوشش گیاهی این منطقه بیش از 50 درصد سوخته شده است.

وی افزود: گونه‌های درختان سوخته شده شامل بلوط زاگرس، ارجن، زالزالک، کی‌کوم و کلخنگ است که از گونه‌های درختی و جنگل‌های این منطقه کوهستانی هستند.

بخشدار بخش الوار گرمسیری اندیمشک دلیل آتش سوزی را عامل انسانی و عمدی اعلام کرد و تصریح کرد: نیروی انتظامی سرنخ‌هایی از عاملان این آتش سوزی به دست آورده و تحقیقات برای یافتن عوامل این اقدام از سوی مراجع ذیصلاح ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: این منطقه کوهستانی و جنگلی در مرز بین استان خوزستان با استان لرستان قرار دارد و به سبب صعب‌العبور بودن یکی از منطق بکر و دست نخورده از نظر پوشش گیاهی و جنگلی در شهرستان محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: منطقه کوهستانی چنار در 90 کیلومتری شمال غرب اندیمشک قرار داشته و با شهر حسینیه مرکز بخش الوار گرمسیری 60 کلیومتر فاصله دارد.

بخش الوار گرمسیری اندیمشک با 187 روستا و جمعیتی حدود 25 هزار نفر در شمال خوزستان و حد فاصل استان‌های خوزستان و لرستان واقع است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار