تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۶۶۹۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاور استاندار:
بیمه های تکمیلی متعهد به قوانین دولت نیستند

مشاور استاندار خوزستان ﺩﺭ ﺍﻣﻮﺭ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ، ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻭ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﭘﺰﺷﮑﯽ، گفت: بیمه های تکمیلی متعهد به قوانین دولت نیستند.

دکتر حیات ممبینی در جلسه شورای اداری استان که در سالن اجتماعات شهید هاشمی استانداری برگزارشد، اظهار کرد: معتقدم با نقد منصفانه می شود راهکار مناسب ارایه کرد؛ براساس دین اسلام، یک کشور نیازمند فقیه توانا، پزشک حاذق و قاضی عادل است و من این نقد را باید داشته باشم که بگویم چرا و کجا نتوانستیم موفق عمل کنیم.

وی ادامه داد: هیچ کشوری در دنیا نمی تواند متعهد ایجاد بهداشت و درمان شود و بودجه ای کمتر از 10 تا 12 درصد برای این حوزه بگذارد. بهداشت پس از دفاع ملی و بحث کشاورزی در رتبه بعدی قرار دارد و حقیقتا دولت آقای روحانی در این حوزه به هدف زده است و بهداشت و درمان را از اولویت دهم و یازدهم به اولویت دوم و سوم رساند و بودجه بهداشت و درمان به میزان 495 درصد یعنی 5 برابر بودجه گذشته افزایش یافت.

ﻣﺸﺎﻭﺭ استاندار خوزستان ﺩﺭ ﺍﻣﻮﺭ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ، ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻭ ﺁﻣﻮﺯش ﭘﺰﺷﮑﯽ افزود: جمهوری اسلامی در زمینه تربیت پزشک بسیار استثنا است و تعداد شماره های نظام پزشکی از 20 هزار مورد به حدود 200 هزار مورد نزدیک شده است. هیچ کشوری نتوانست در سه دهه آن هم با وجود جنگ تحمیلی، تا این اندازه نیروی متخصص و پیراپزشک تربیت کند.

ممبینی اظهارکرد: اما بیمارستان های ما مشکل بسیار دارند و در این مدت نتوانسته ایم بیمارستان خوب بسازیم. به استثنای بیمارستان امام در اهواز، دیگر بیمارستان ها شرایط خوبی ندارند و تجهیزات بیمارستان گلستان نیز فرسوده است.

وی ادامه داد: ایران در بحث بیمه پایه حرف اول را می زند و یک ایرانی هم نداریم که بیمه پایه نداشته باشد، اما اشکال کار کجاست؟ مشکلی اصلی به نام بیمه تکمیلی داریم که دچار غفلت شده است. دولت تاکنون هیچ نظارتی بر بیمه های تکمیلی نداشته و قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم نیامده که ببیند بیمه های تکمیلی این همه پول از مردم می گیرند ولی چرا پول خود را به موقع پرداخت نمی کنند.

ﻣﺸﺎﻭﺭ استاندار خوزستان ﺩﺭ ﺍﻣﻮﺭ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ ﻭ ﺩﺭﻣﺎﻥ گفت: چرا در تهران بیمارستان خوبی مانند میلاد ساخته می شود، ولی پروژه بیمارستان تامین اجتماعی در اهواز 10 سال به طول انجامید و هنوز هم تکمیل نشده است؟ سیل مراجعه بیماران به بیمارستان های امام و گلستان زیاد شده و برای سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد دارم که از سرمایه های انباشته شده و سود خود، بیمارستان ها را راه اندازی کند.

ممبینی تاکید کرد: بیمه های تکمیلی باید مطابق قانون عمل کنند. همچنین باید روند بیمارستان سازی در استان فعال شود.

وی با اشاره به روند به کارگیری افراد بازنشسته در برخی سازمان ها، خاطرنشان کرد: استفاده از بازنشستگان باید تنها مربوط به رده های بالای دولتی باشد، ولی می بینیم که در برخی سازمان ها گاهی پدربزرگی را به کار می گیرند، حال آنکه فرزندان او بیکارند و استانداری باید در این زمینه وارد عمل شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار