تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۶۹۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان :
هیچ ارتباط منطقی میان سازمان‌های بیمه گر وجود ندارد

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: سازمان های بیمه گر متعددی در کشور وجود دارند که به نوعی به دولت وصل هستند، ولی هیچ ارتباط منقطی میان این سازمان ها وجود ندارد.

فرج اله خبیر در جلسه شورای اداری استان که در سالن اجتماعات شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: درباره یک بیمه پرداز که در طول مدت 30 سال فعالیت خود حق بیمه پرداخت کرده، باید توجه داشت که ارزش پولی که پرداخت کرده در طول این مدت پایین آمده، لذا باید در این مدت ارزش پول این فرد به گونه ای حفظ می شد تا برای آینده بیمه شده مورد استفاده قرار بگیرد و اگر تاکنون این انجام نشده، سوء تدبیر در مجموعه تامین اجتماعی است و این به سیاست گذاری های مرکز بر می گردد.

وی ادامه داد: به راستی چرا مساله در سازمانی مانند تامین اجتماعی که خدمات ارزنده ای را ارایه می دهد، به این صورت پیش می رود که نه رضایت بیمه شده و نه بیمه گر فراهم شود؟ بنابراین یک جایی از قانون را باید اصلاح کرد. سازمان های دولتی در سطح کشور نمی توانند در این حوزه خوب عمل کنند، لذا اگر سازمان های غیردولتی موازی سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور عمل کنند بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد.

خبیر گفت: رقابت بین این سازمان ها در کشور وجود ندارد و ارایه خدمت اجباری است و چون لفظ اجباری وجود دارد، نمی توان خیلی امیدوار بود که مسئله حل شود، مگر اینکه دولت و مجلس فکری برای این مورد داشته باشند. آمارهایی که تامین اجتماعی ارایه داده، نشان می دهد تامین اجتماعی در گردابی افتاده که به زودی نمی تواند از این گرداب خلاص شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکل دیگر در این حوزه این است که سازمان های بیمه گر متعددی وجود دارد که عموما به دولت وصل هستند ولی هیچ ارتباط منطقی بین این سازمان ها وجود ندارد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اظهارکرد: تورمی که در اقتصاد کشور ایجاد شد و ارزش پول ما را از بین برد، همه تاثیرات خود را بر شرایط حوزه های مختلف از جمله تامین اجتماعی می گذارد. بخش هایی از این مشکلات شامل همه می شود و تنها مختص تامین اجتماعی نیست که باید با دقت مورد بررسی قرارگرفته و حل شوند.

خبیر در پایان هم به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه در ماه رمضان که موجب به شهادت رسیدن بسیاری از مردم از جمله کودکان شده اشاره کرد و گفت: در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که یادگار امام راحل (ره) است، امید است راهپیمایی گسترده ای در استان صورت گیرد.

وی اظهارکرد: برنامه مورد نظر برای روز قدس تنظیم و به سازمان ها، ادارات، فرمانداری ها و بخشدازی ها ابلاغ شده است. امید است حضور با شکوه و گسترده مردم عزیز استان خوزستان و کشور اسلامی ایران، پاسخی به جنایات و هجمه های ناجوانمردانه رژیم غاصب اسراییل بر مردم غزه باشد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان همچنین به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دو ماه تا آغاز این هفته باقی است؛ درخواست می کنیم که همه سازمان ها و نهادها در برگزاری با شکوه این هفته که نماد اقتدار نظام است، کوشا و فعالیت و برنامه ریزی مناسب داشته باشند. استان خوزستان به عنوان پیشانی دفاع مقدس بوده و بیشترین درگیری ها و عملیات مرزی در این استان صورت گرفته، لذا انتظار می رود که این هفته در استان خوزستان بسیار باشکوه برگزار شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار