تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۷۰۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل آبفای خوزستان خبر داد ؛
اتمام‌کارمطالعاتی 130پروژه آب‌وفاضلاب خوزستان
مدیرعامل آبفای خوزستان از اتمام کار مطالعاتی 130 پروژه آب و فاضلاب در استان خوزستان خبر داد.

علی‌اکبر علیمرادی امروز اظهار کرد: هدف اصلی این مدیریت اعمال ضوابط و معیارهای فنی مورد نیاز بخش آب و فاضلاب به منظور بهینه کردن فعالیت‌های این بخش و افزایش بهره‌مندی شهروندان از طرح‌های گوناگون است.

وی بیان کرد: بررسی و بهینه‌سازی طرح‌های مختلف توسط دفتر فنی و خدمات مهندسی تاکنون 300 میلیارد ریال صرفه‌جویی مالی در هزینه طراحی، اجرا و بهره‌برداری به همراه داشته است.

مدیرعامل آبفای خوزستان اظهار کرد: بهره‌مندی از تاسیسات آب و فاضلاب به منظور تامین آب سالم و دفع بهداشتی فاضلاب یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه شهری است.

علیمرادی افزود: دفاتر فنی و خدمات مهندسی به عنوان مغز متفکر شرکت آب و فاضلاب در بخش‌های فنی اجرایی و نظارتی وظایف و تکالیف متعدد و متنوعی بر عهده دارند که مهم‌ترین آنها افزایش بهره‌وری و ارتقای کیفی فعالیت‌های فنی و انطباق آن‌ها با فناوری پیشرفته و پرهیز از دوباره ‌کاری‌ها و اتلاف منابع مالی و ... در اجرای طرح‌های آب و فاضلاب است.

وی تعداد کل پروژه های مطالعاتی آب و فاضلاب خوزستان را 248  برشمرد و گفت: به منظور جمع‌بندی و ساماندهی قراردادهای مطالعاتی و پرهیز از افزایش هزینه‌های مربوطه، با برنامه‌ریزی و هدف گذاری انجام شده، تعداد 130 مورد از این پروژه‌ها که در سال‌های قبل آغاز شده بودند در یک سال گذشته به اتمام رسیدند و ظرف دو تا سه ماه آینده 100 پروژه دیگر نیز خاتمه پیدا می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره آبفای خوزستان در ادامه از بهینه‌سازی فرآیندهای کاری و ایجاد ساز و کارهای جدید در راستای نظم بخشی و تسریع در امور و افزایش کیفیت کارها اشاره کرد و افزود: تشکیل دفاتر فنی در 10 شهر مهم استان با هدف استفاده و تقویت کارشناسان فنی شهرستان‌ها و نظارت مستمر بر طرح‌های در دست اجرا و ارائه گزارش به این مدیریت و همچنین انطباق بیشتر طرح با شرایط محلی را از اقدامات مهم دیگر انجام شده در ماه‌های اخیر است.

مدیرعامل آبفای خوزستان همچنین از آغاز بخش مهندسی قرارداد فاینانس (EPCF) پنج تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر، بندر امام و شادگان خبر داد و گفت: مطالعات تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای ایذه، شوش، اندیمشک، بهبهان و بستان برای استفاده از فاینانس نیز به اتمام رسیده و مقدمات فراخوان ارزیابی پیمانکاران در حال انجام است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار