تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۶۷۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان اذعان كرد:
تحقق تنها 20 درصد از اشتغال تعهد شده خوزستان در نيمه اول امسال
ايجاد 137هزار فرصت شغلي در سال 90 براي استان هدفگذاري شده است كه 20 درصد آن در نيمه اول سال محقق شده و قطعا در نيمه دوم پيشرفت بيشتري خواهد داشت و تا پايان سال به اين ميزان هدفگذاري خواهيم رسيد / بايد در مورد جايگزيني و استفاده از نيروهاي بومي در استان پالايش دقيق‌تري صورت گيرد و در جايي كه موازنه صحيح نيست، اصلاح شود
استاندار خوزستان گفت: بايد در مورد جايگزيني و استفاده از نيروهاي بومي در استان پالايش دقيق‌تري صورت گيرد و در جايي كه موازنه صحيح نيست، اصلاح شود.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس، سيد جعفر حجازي ظهر امروز در نشست شوراي اشتغال استان، از تحقق 20 درصدي اشتغال تعهد شده توسط استان در نيمه اول امسال خبر داد و اظهار داشت: ايجاد 137هزار فرصت شغلي در سال 90 براي استان هدفگذاري شده است كه 20 درصد آن در نيمه اول سال محقق شده و قطعا در نيمه دوم پيشرفت بيشتري خواهد داشت و تا پايان سال به اين ميزان هدفگذاري خواهيم رسيد.
وي خواستار رسيدگي به واحدهاي توليدي موجود در استان شد و افزود: بايد در راستاي حفظ اشتغال مورد نظر، تصميماتي براي رسيدگي به واحدهاي توليدي موجود در استان گرفته شود.
حجازي استفاده از ظرفيت توليدات استان را راهي براي رسيدن به اشتغال پايدار برشمرد و گفت: استفاده از ظرفيت توليدات استان رو به بهبود است و انتظار مي‌رود دستگاه‌هاي مسئول مراقبت لازم را داشته باشند تا اين وضعيت دچار مشكل و افت نشود.
عالي‌ترين مقام دولت در خوزستان با تاكيد بر اينكه در بسياري از ظرفيت‌هاي شغلي استان، نيروي ماهر بومي كمتر وجود دارد گفت: مسكن مهر استان به دليل دماي بالاي 40 و 50 درجه هواي استان، با ركود مواجه شده است، زيرا بسياري از افرادي كه در صنعت ساختمان مشغول به كار بودند غير بومي بوده و به دليل تحمل نكردن گرماي هوا، از استان خارج شدند.
حجازي ادامه داد: اين در حالي است كه اگر استان از نيروي ماهر و بومي در صنعت ساختمان بهره‌مند بود، اين همه لطمه به استان وارد نمي‌شد.
وي با اشاره به اينكه زمينه جذب سرمايه گذار در استان افزايش يافته است گفت: زمينه جذب سرمايه گذار در استان افزايش يافته است كه لازمه تدوام اين روند تسهيل بسترهاي لازم است.
استاندار خوزستان با تاكيد بر اختصاص سهميه لازم براي تامين وام تاكسي توسط بانك‌هاي استان، خاطرنشان كرد: در ارزيابي عملكرد بانك‌ها قرار شد سهميه‌اي براي وام تاكسي تامين شود كه اين كار انجام نشد و اين سهميه در حال از دست رفتن است و بانك‌ها بايد تا قبل از آغاز سال تحصيلي جديد آن را اختصاص دهند.
حجازي اضافه كرد: در استان 4هزارو 500 دستگاه تاكسي و حدود 6 هزار مسافر كش شخصي در اهواز وجود دارد كه نيازمند كنترل و مديريت هستند.
:
:
:
آخرین اخبار