تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۶۷۱۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتخابات صحیح،آرا واقعی مردم را متجلی می‌کند
رییس دفترنظارت و بازرسی شورای نگهبان در خوزستان با اشاره به اصل ششم قانون اساسی مبنی براینکه اداره امور کشور باید با اتکا به آرای عمومی از طریق انتخابات باشد گفت: انتخابات صحیح و دقیق آرای واقعی مردم را متجلی می کند.

حسن معماری در نشست هم اندیشی اساتید و دانشجویان بسیجی در سالن اجتماعات سازمان بسیج اساتید خوزستان با اشاره به اینکه شورای نگهبان کار نظارت بر انتخابات را انجام می دهد افزود: مساله نظارت یک مقوله گسترده است که تجلی اصلی آن در دوره انتخابات است.

وی گفت: دفترهای نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان یاوران مراجع تصمیم گیر در امر نظارت بر انتخابات هستند.

معماری تصریح کرد: این دفترها در راستای امر نظارت بر انتخابات، کار آموزش قوانین و تربیت شبکه نظارت متشکل از نیروهای ولایتمدار، متعهد و مومن را انجام می دهد و به هیات های نظارت منصوب از طرف شورای نگهبان در رسیدگی به صلاحیت کاندیداها یاری می رسانند.

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خوزستان گفت: این هیات ها برای تصمیم گیر نهایی تصمیم سازی می کنند.

وی گفت: ملاک اول برای رسیدگی به صلاحیت ها برای شورای نگهبان، قانون است به گونه ای که فرد داوطلب در انتخابات را بر اساس شرایط تعیین شده در قانون مورد بررسی قرار می دهند.

معماری افزود: در اصل 91 قانون اساسی آمده برای پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی مبنی بر اینکه مصوبات مجلس مغایرتی با آن نداشته باشد شورای نگهبان تشکیل شده، درنتیجه وظیفه اصلی و اولیه شورای نگهبان، بررسی مصوبات مجلس از نظر نداشتن مغایرت با احکام اسلام و قانون اساسی است.

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خوزستان با تاکید بر اینکه یکی از وظایف شورای نگهبان تفسیر قانون اساسی است تصریح کرد: تفسیر شورا، عین اصل قانون اساسی است و استمرار و دوام قانون اساسی با شورای نگهبان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله وظایف نظارتی شورای نگهبان، نظارت بر نحوه ثبت نام، رسیدگی به صلاحیت ها، تبلیغات، شمارش آرا و اعلام نتایج، رسیدگی به شکواییه ها بعد از اعلام نتایج و به ویژه نظارت بر تبلیغات کاندیداها است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار