تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۶۷۱۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل کارورفاه اجتماعی خوزستان:
در 3 ماهه اول سال 40کارگاه خطرناک تعطیل شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اهمیت رعایت اصول ایمنی کار گفت: ارتقای فرهنگ ایمنی کار در کارگاهها و محیط های کارگری استان ضروری است.

هوشمند صفایی روز دوشنبه افزود: خوزستان یکی از قطبهای صنعتی و کشاورزی است و فعالیتهای گوناگونی مرتبط با این دو بخش دراستان انجام می شود بنابراین می طلبد که با عنایت به وجود کارگاههای متعدد و تنوع فعالیتها همزمان برارتقای استانداردهای ایمنی در محیطهای کاری نیز متمرکز شویم.

وی گفت: وضعیت این شاخصهای ایمنی و رعایت استانداردهای ملی مقررات کار واحدهای بزرگ صنعتی در استان که دارای بخشهای اختصاصی ثابت مانند واحدهای ایمنی و اچ اس ای و کارکنان آموزش دیده می باشند با واحدهای کوچک کاملا فرق می کند.

صفایی با بیان اینکه عملا ریسک کار در کارگاههای کوچک بیشتر است گفت: علت این امر را در موقت بودن کارگاههای کوچک مانند کارگاههای ساختمانی،ثابت نبودن نیروها وکوتاه مدت بودن دوره فعالیت آنها و درنهایت مشکل تر شدن شناسایی آنها جستجو کرد.

وی با اشاره به عملکرد نظارتی واحد بازرسی کار اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: برابر وظیفه قانونی بازرسان این واحد در سه ماهه اول سال جاری پنج هزار و 30 مورد بازرسی ادواری و موردی از کارگاههای مشمول مقررات قانون کار دراستان انجام دادند.

صفایی گفت: درهمین راستان 124جلسه کمیته حفاظت فنی و کار در کارگاهها برگزار شده که منجر به صدور 448 صورتجلسه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار کمیته های مذکور شد.

وی افزود: به رغم همه این تلاشها و نظارتها در این مدت 173مورد حادثه درمحیط های کاری در استان ثبت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 22درصد کاهش نشان می دهد.

مدیرکل تعاون ،کارو رفاه اجتماعی خوزستان آمار حوادث کارگری در محیط های کاری سه ماهه اول سال گذشته دراستان را 220 مورد عنوان کرد و گفت: بازرسان ما با تمام توان وامکانات فنی و نظارتی موجود در تلاش هستند با نظارت کافی بر کارگاهها و الزام کارفرمایان به رعایت مقررات ایمنی و حفاظت کار و رعایت مقررات قانون کار و پیشگیری از حوادث در مسیر پیشگیری گام بردارند.

صفایی افزود: درنتیجه بازرسی ها در سه ماهه اول امسال 40 کارگاه خطرناک برابر موازین قانونی تعطیل شدند.

وی گفت: بازرسان کار در دیدارهای خود از کارگاههای مشمول مقررات قانون کار بر مواردی نظیر اجرای مقررات ناظر بر شرایط کار به ویژه مقررات حمایتی مربوط به شرایط سخت و زیان آور و خطرناک، مدت کار،رفاه کارگر ،اشتغال زنان یا کارگران نوجوان ،آموزش مسائل مربوط به حفاظت فنی و راهنمایی کارگران وکارفرمایان ورسیدگی به حوادث ناشی از کار را مد نظر قرار می دهند.
:
:
:
آخرین اخبار