تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۷۱۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بومی‌سازی دستگاه استاپلر جراحی در خوزستان
معاون توسعه و پژوهش و فناوری دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: برای اولین بار در کشور دستگاه استاپلرهای جراحی توسط متخصصان در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، طراحی و بومی‌سازی شد.

نادر صاکی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در معاونت پژوهشی دانشگاه جندی شاپور اهواز اظهارکرد: با همت و تلاش محققان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دستگاه استاپلر یا منگنه جراحی برای احشاء ساخته شد.

وی افزود: این گیره برای نزدیک کردن لبه‌های اتصال و یا حذف بخشی از بافت معده یا روده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون توسعه پژوهشی و فناوری دانشگاه جندی شاپور اهواز با بیان اینکه دستگاه استاپلر به صورت یکبار مصرف یا چند بار مصرف است عنوان کرد: نوع یکبار مصرف این دستگاه توسط کارخانه ساخته و استریل می‌شود و پس از استفاده دور انداخته می‌شود.

وی اضافه کرد: برای تهیه این وسیله در گذشته دولت متحمل هزینه‌های زیادی می‌شد اما با ساخت و بومی سازی آن، هزینه دستگاه استاپلر ساخت کشور 1 چهارم نمونه خارجی است.

صاکی گفت: دستگاه استاپلر ساخت ایران به طور متوسط یک میلیون 700 هزار تومان برای بیماران هزینه برمی‌دارد در حالی نمونه خارجی آن 600 دلار برای کشور هزینه داشت.

وی تصریح کرد: از مزایای استفاده از این دستگاه کاهش زمان و آلودگی‌های شکم هنگام جراحی خواهد، همچنین با استفاده از این دستگاه دقت پزشکان جراح را بالا می‌برد.
:
:
:
آخرین اخبار