تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۶۷۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم خرمشهر:
با گذشت 5 سال از تصويب؛ پروژه فولاد خرمشهر هنوز اجرايی نشده است
طرح احداث كارخانه فولاد خرمشهر پنج سال پيش و در دور نخست سفر هيئت دولت به استان خوزستان مصوب شده است / باوجود گذشت بيش از پنج سال از مصوبه هيئت دولت هنوز وضعيت پروژه فولاد شادگان در هاله‌اي از ابهام قرار دارد / تأمين اعتبار احداث اين كارخانه توسط بخش خصوصي صورت مي‌گيرد و رايزني‌هاي متعددي نيز براي جذب سرمايه‌گذار تاكنون انجام شده است
نماينده مردم خرمشهر در مجلس گفت: با وجود گذشت پنج سال از تصويب، احداث كارخانه فولاد اين شهرستان هنوز اجرايي نشده است.

به گزارش خوزنیوز، مصطفي مطورزاده امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طرح احداث كارخانه فولاد خرمشهر پنج سال پيش و در دور نخست سفر هيئت دولت به استان خوزستان مصوب شده است.
وي ادامه داد: باوجود گذشت بيش از پنج سال از مصوبه هيئت دولت هنوز وضعيت پروژه فولاد شادگان در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.
نماينده مردم خرمشهر در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پيگيري‌هاي متعدد در اين زمينه،‌ افزود: تأمين اعتبار احداث اين كارخانه توسط بخش خصوصي صورت مي‌گيرد و رايزني‌هاي متعددي نيز براي جذب سرمايه‌گذار تاكنون انجام شده است.
وي ادامه داد: در حال حاضر سرمايه‌گذار متقاضي اجراي اين طرح انتخاب و به سازمان صنايع و معادن نيز معرفي شده كه اميدواريم مسئولان سازمان صنايع و معادن در راستاي صدور مجوز همكاري‌هاي لازم را در اين زمينه با سرمايه‌گذار داشته باشند.
مطورزاده با اشاره به اينكه تصويب احداث كارخانه فولاد خرمشهر بارقه اميدي در دل جوانان براي حل مشكل بيكاري بود، تصريح كرد: با وجود گذشت 5 سال هنوز اقدامي براي احداث كارخانه فولاد اين شهرستان صورت نگرفته و سبب دلسردي مردم شده است.
وي در ادامه با اشاره به نرخ بالاي بيكاري در خرمشهر، گفت: در حال حاضر نرخ بيكاري در خرمشهر دو برابر ميانگين كشور است.
نماينده مردم خرمشهر در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: نرخ بالاي بيكاري در شهرستاني كه از ظرفيت‌هاي ويژه‌اي در بخش صنعت، بندر و دريانوردي و ... جاي بسي تأمل دارد.
وي با اشاره به لزوم تسريع در احداث كارخانه فولاد خرمشهر، افزود: راه‌اندازي اين كارخانه باعث كاهش چشمگير نرخ بيكاري در سطح شهرستان خواهد بود.
مطورزاده با اشاره به اينكه بيكاري جوانان يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي مردم اين شهرستان است، خاطرنشان كرد: مردم خرمشهر دين خود را به انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ادا كرده‌اند و در حال حاضر بايد در شرايط رفاهي مطلوب زندگي كنند.
وي از سازمان صنايع و معادن خواست در راستاي عملياتي كردن طرح‌هاي بزرگ صنعتي در خرمشهر برنامه‌ريزي مدون و كاربردي داشته باشند.
نماينده مردم خرمشهر در مجلس شوراي اسلامي ابراز اميدواري كرد: با استفاده مطلوب از ظرفيت‌هاي موجود در خرمشهر بتوانيم اقدامي جدي در راستاي كاهش نرخ بيكاري در اين شهرستان به عمل آوريم.
:
:
:
آخرین اخبار