تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۶۷۲۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گودرزی:
جامعه هنری ما انتقاد ناپذیر شده است
مدیر مرکز هنرهای تجسمی کل کشور گفت: اگر بر روی فعالیت های هنری بیست سال اخیر کشور مطالعاتی صورت بگیرد این نتیجه به دست خواهد آمد که جامعه هنری ما به شدت انتقاد ناپذیر شده است.

مرتضی گودرزی دیباج شامگاه گذشته در چهارمین کارگاه هنرهای تجسمی شب قدر که با حضور سفیران فرهنگی کشور های مسلمان حوزه خلیج فارس در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار شد با بیان اینکه برای پیشرفت در بخش هنر کشور نیازمند آسیب شناسی این بخش در محافل هنری هستیم، عنوان کرد: استان خوزستان دارای هنرمندان فراوانی است اما طیف بالایی از مشکلات افراد در این بخش غیر هنری است.

وی با اشاره به تاسیس دانشگاه هنر تهران در حدود هفتاد سال پیش گفت: این اتفاق یکی از تلخ ترین اتفاقات در تاریخ هنر ایران است زیرا در کنار سدی به نام کنکور این سیستم آموزشی دارای ضعف های فراوانی است.

گودرزی دیباج اظهار کرد: در زمان تاسیس دانشگاه هنر سرانه دانشگاه های کشور بسیار پایین بود و نیاز به کنکور نبود. متاسفانه در این زمان کنکور در جامعه ما به عنوان یک شاخص مطرح می شود.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی کل کشور افزود: مسئولان کشور ما تنها به فکر اصلاح این روش هستند در حالی که این روش از ابتدا نیز نادرست بوده است.

وی تاکید کرد: پس از تاسیس دانشگاه هنر نوع آموزش مکتبی به طور کل کنار گذاشته شد و سیستم ترمی واحدی جایگزین آن شد. در سیستم ترمی واحدی تاریخ و هنر کشور های غربی تدریس می شود.

گودرزی دیباج با بیان اینکه انجمن خوش نویسان ایران حدود 250 عضو دارد و انجمن صنایع دستی نیز متشکل از 350 عضو است در حالی که به این بخش از هنر در جامعه توجهی نمی شود، گفت: شب قدر شب استغاثه است و استغاثه هنرمندان هم این است که تفکر هنری داشته باشند.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی کل کشور مسجد هنری گوهر شاد مشهد را یک شاهکار هنری خواند و افزود: هنرمندان برای پیشرفت در فعالیت خود نیازمند بازدید از آثار هنری برجسته در نقاط مختلف کشور هستند.

وی تصریح کرد: هنرهای اسلامی ما با چند واحد در دانشگاه ها پیشرفت نخواهد کرد زیرا سیستم آموزشی دچار مشکل است. اگر فردی اهل مطالعات جامعه شناختی باشد و جامعه هنری را در بیست سال اخیر بررسی کند به این نتیجه می رسد که جامعه هنری ما به شدت انتقاد ناپذیر شده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار