تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۷۲۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره بهزیستی شادگان:
راه‌اندازی اولین مرکز مشاوره ژنتیک شادگان
رئیس اداره بهزیستی شادگان از راه‌اندازی نخستین مرکز مشاوره ژنتیک در این شهرستان خبر داد.

جمشید معین امروز اظهار کرد: 7 هزار و 200 نفر در شادگان زیر پوشش خدمات اداره بهزیستی قرار دارند که این افراد از خدماتی همچون دریافت مستمری و کمک‌های موردی و کمک وسایل توان‌بخشی و معافیت‌های سربازی و خدمات اشتراک آب و برق و گاز رایگان بهرمند هستند.

وی حمایت هرچه بیشتر دستگاه‌ها و مشارکت مردمی را عامل بسیار مهم در پیشبرد اهداف و برنامه‌های این اداره دانست و افزود: شناسایی و خدمت‌رسانی به افراد نیازمند در مناطق دور افتاده شهرستان، فرهنگ‌سازی و ترویج راهکارهای عملی در این زمینه، مناسب‌سازی اماکن عمومی برای معلولان، انجام فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و اشتغال‌زایی در این شهرستان ضروری است.

رئیس اداره بهزیستی شادگان خاطرنشان کرد: حمایت‌های بیمه‌ای، معیشتی، پیشگیری، درمانی و توانبخشی، خدمات درمانی و روانی، تحصیلی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، فرهنگی و ورزشی و علمی از جمله خدمات ارائه شده به معلولان این شهرستان است.

معین اضافه کرد: در حال حاضر دریافت مجوز پرداخت مستمری جدید برای تعداد 120 خانوار فراهم شده که این مهم بعد از چند سال تحقق پیدا کرده است.

وی همچنین از افتتاح نخستین مرکز مشاوره ژنتیک با هدف شناسایی و پیشگیری از ایجاد معلولیت‌ها برای نخستین بار در شهرستان خبر داد و گفت: همه خانواده‌ها می‌توانند به منظور تولد فرزند سالم قبل از بارداری و در حین بارداری از خدمات این مرکز بهرمند شوند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار