تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۶۷۵۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نمازجمعه ظرفیتی بی‌بدیل در نظام‌اسلامی است
امام جمعه دزفول از نماز جمعه به عنوان ظرفیتی بی بدیل در نظام اسلامی نام برد و گفت:آیین نماز جمعه نقش مهمی در ارتقای سطح فرهنگ دینی جامعه دارد.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی شنبه شب در جلسه شورای اداری دزفول به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به ظرفیت رسانه ای نماز جمعه افزود:نماز جمعه محور مسایل دینی، مذهبی و سیاسی است.

وی آگاهی بخشی، وحدت و همبستگی را از دیگر دستاوردهای نماز جمعه برشمرد و بیان داشت : نماز جمعه در همه ابعاد جامعه اثر گذار است.

حجت الاسلام قاضی اقامه نماز جمعه را یکی از موهبت‌های بزرگ انقلاب اسلامی نام برد و گفت: ائمه جمعه شعاع رهبری در شهرها هستند که با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، توطئه های دشمنان را خنثی می کنند.

وی همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی با نهاد امامت جمعه را خوب و قابل قبول دانست و بر افزایش این تعامل در راستای بهره مندی هر چه بیشتر از ظرفیت های نماز جمعه تاکید کرد.

فرماندار ویژه دزفول نیز در سخنانی با گرامی داشتن یاد آیت الله طالقانی از وی به عنوان پشتوانه مبارزان انقلاب اسلامی نام برد و در ادامه به تشریح وضعیت اقتصادی کشور پرداخت و گفت: با اقدامات صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید رشد تورم و افزایش قیمت ها مهار شده و اوضاع اقتصادی کشور رو به بهبود است.

حبیب الله آصفی افزود: اقدامات خوبی به منظور جذب سرمایه گذار در بخش های مختلف در شهرستان دزفول در حال انجام بوده و بزودی خبرهای خوشی در این رابطه به اطلاع مردم رسانده می شود.

وی تامین سرمایه گذار برای احداث کارخانه سیمان و طرح پتروشیمی دزفول را از جمله این اقدامات برشمرد و گفت: 500 هکتار زمین در حاشیه دریاچه سد دز به اجرای طرح های گردشگری اختصاص یافته است.

معاون استاندار خوزستان در ادامه با انتقاد از برخی ادارات گفت: با توجه به ویژه بودن فرمانداری شهرستان دزفول لازم است تا ادارات و دستگاه های اجرایی تا سطح معاونت اداره کل ارتقا یابد تا سطح خدمات را به ارباب رجوع ارتقا بخشند.

وی از دزفول به عنوان قطب کشاورزی، بازرگانی شمال استان خوزستان نام برد و گفت: سالانه حدود پنج میلیون تن تولیدات کشاورزی شمال خوزستان و منطقه دهلران استان ایلام در بازار دزفول عرضه و معامله می شود.

آصفی حجم بالای تولیدات کشاورزی را ظرفیتی مهم برای شهرستان دزفول دانست و افزود: متاسفانه به دلیل فقدان بازار مناسب و نبود امکان صادرات، سالانه هزاران تن محصول تولیدی منطقه نابود شده و از بین می‌رود.

وی با اشاره به بازار گسترده منطقه به شرکت های بزرگ تولیدی کشور پیشنهاد کرد برای سهولت دسترسی به بازار شمال خوزستان شعب زیر مجموعه خود را در شهرستان دزفول دایر نمایند تا از تسهیلات و خدمات مناسب بهره مند شوند.

فرماندار ویژه دزفول همچنین نسبت به برخی استخدام های صورت گرفته در ادارات این شهرستان مبنی بر جذب افراد غیر بومی هشدار داد و گفت: با دستگاه های اداری که افراد غیر بومی استخدام کنند برخورد می شود.

آصفی بیان داشت: در صورت ادامه این روند این موضوع از طریق اداره کل مربوطه پیگیری و در صورت بی توجهی، موضوع از طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

وی در خاتمه از برخی مدیران دستگاه های اجرایی که در جلسات کارگروه‌های تخصصی اهل اظهار نظر کارشناسی نبوده و وقت جلسه را با تعارف سپری می‌کنند انتقاد کرد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خوزستان نیز در این نشست که در دفتر امام جمعه دزفول برگزار شد در سخنانی از نماز جمعه به عنوان نماد حکومت اسلامی نام برد و گفت: بصیرت افزایی از جمله کارکردهای نماز جمعه است که تلاش دشمن را ناکار آمد کرده است.

حجت الاسلام محمد محمدزاده همچنین گفت: خوزستان از جمله استان هایی است که بین 65 تا 68 درصد شرکت کنندگان در آیین نماز جمعه را جوانان تشکیل می دهند بنابراین ائمه جمعه محتوای خطبه ها را متناسب با نیاز این قشر بیان کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار