تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۷۵۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون شهردار اهواز:
ایجاد شهر طلا و باغ پرندگان در کارون
معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز گفت: جزایر داخل رودخانه کارون باید حفظ شوند و لایروبی این جزیره‌ها کار چندان مناسبی نیست.

محمدعلی دوایی‌فر امروز اظهار کرد: جزیره‌های رودخانه کارون اگر حفظ و تثبیت شوند در بحث تورسیم و گردشگری می‌توانند کاربرد بسیاری داشته باشند.

وی افزود: الان بر سر جزیره اصلی رودخانه کارون اختلاف وجود دارد و هر کدام از ارگان‌های میراث فرهنگی و شهرداری مدعی آن است؛ این اختلاف‌ها نشان دهنده این است که جزیره فرصت خوبی است و می‌توان استفاده‌های بسیاری از آن کرد.

دوایی‌فر گفت: در جزیره‌های رودخانه کارون می‌توان باغ پرندگان و شهر طلا را راه‌اندازی کرد که هر یک از این طرح‌ها جاذبه توریستی بسیار بالایی دارد.

معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز بیان کرد: طرح ایجاد شهر طلا در رودخانه کارون بسیار جالب است و جذب توریست بسیاری خواهد داشت ؛ در این طرح با شمع‌کوبی در رودخانه و ایجاد فضایی امن و مطمئن می‌توان طلافروشی‌های اهواز را به جزیره منتقل کرد و با تثبیت ساحل و حفظ جزیره خطر سیلاب بسیار کاهش می‌یابد و اصلا بیم آن وجود ندارد که جزیره به زیر آب برود.

وی یادآور شد: البته کار لایروبی برخی جزیره‌ها نیز در حال انجام است و فعالیت آن متوقف نشده است.

دوایی‌فر در خصوص ساحل‌سازی رودخانه کارون تصریح کرد: در زمینه ساحل‌سازی‌ها برنامه‌ریزی شده است که تمام مسیرهای باقی مانده تکمیل شود، البته در صورتی که سازمان عمران کارون متقبل آن ساحل‌سازی مسیر نشود.

معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز ادامه داد: در ساحل‌سازی‌ها سعی می‌شود از گونه‌های خاصی استفاده شود که در تثبیت ساحل موثر باشند. این گونه‌ها در کمربند سبز اهواز نیز مورد استفاده قرار گرفت که ریشه افشانی دارد و موجب تثبیت خاک می‌شود.

وی اهواز ادامه داد: در ساحل‌سازی کارون حد فاصل پل هشتم تا پل پنجم در حال انجام است و مابقی مسیرهای باقی مانده از پل نیز با هماهنگی سازمان عمران ساحل کارون انجام ‌می‌شود.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
جاویدنادرپور
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
0
0
سلام.تا بوده دعوا بوده بین ادارات مختلف استان.عدم هماهنگی بین دستگاه های مختلف بارها باعث رنجش مردم شریف استان شده. به قول اقای دوایی فر بحث پوله وگرنه کسی دلش بحال مردم نسوخته.{جانباز 70}
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
0
0
فقط همون جزیره اصلی باید بمونه. حالا چند برابرش کردین اشکال نداره ولی بقیه نباید باشن.
:
:
:
آخرین اخبار