تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۷۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رشد توليد خرما در خرمشهر
مدير جهاد كشاورزی خرمشهر گفت: عملكرد خرما نسبت به سال گذشته در اين شهرستان افزايش و رشد قابل توجهي داشته است.

ابراهيم داوري در گفت‌وگو با فارس در خرمشهر اظهار داشت: كشاورزان قشر بسيار حياتي و كشاورزي قطب مهم اقتصادي كشور است كه بايد به آن توجه ويژه‌اي داشت.
وي ادامه داد: در سال جاري با ارائه راهكارهاي كارشناسي و عملي در نخلستان‌هاي خرمشهر وضعيت بازدهي مناسب‌تري را شاهد هستيم.
مدير جهاد كشاورزي خرمشهر با بيان اينكه كشاورزان همواره در كش و قوس جو و شرايط آب و هوايي متفاوت مورد ضرر و زيان قرار مي‌گيرند، بيان كرد: بايد از كشاورزان با ارائه خدمات و توجهات مكفي حمايت كرد.
وي با اشاره به اقدامات اين مديريت در راستاي افزايش عملكرد نخيلات اضافه كرد: خوشبختانه امسال با توزيع بيش از 26 هزار كيسه توري به‌منظور پوشش خوشه و كاهش خسارت، حمله به پرندگان و برداشت بهداشتي محصول به ارزش 400 ميليون ريال خدمات قابل توجهي به كشاورزان اين منطقه ارائه شده است.
داوري افزود: همچنين توزيع انواع كودهاي شيميايي و بيولوژيك به ارزش 80 ميليون ريال به‌صورت رايگان از ديگر اقدامات اين مديريت به كشاورزان خرمشهري بوده است.
به گفته وي با توجه به توصيه‌ها و حمايت‌هاي به عمل آمده، عملكرد خرما در سال جاري نسبت به سال گذشته با افزايش و رشد قابل توجهي برخوردار بوده است.
مدير جهاد كشاورزي خرمشهر با اشاره به اينكه توجه به امر اقتصاد به مراتب پيشرفت و اعتلاي اقتصادي منطقه را رقم مي‌زند، تصريح كرد: مسئولان و مديران مربوطه بايد بيش از پيش در راستاي ترقي و پيشرفت بخش كشاورزي در شهرستان گام برداشته زيرا ارتقاي كشاورزي در خرمشهر مستلزم تقويت اين بخش است.
وي در پايان گفت: اميدواريم روز به روز شاهد اعتلا و ارتقاي كشاورزي و كشاورزان در اين شهرستان باشيم.
:
:
:
آخرین اخبار