تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۶۷۵۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل گمرک خرمشهر خبر داد:
اجرا بسته حمایتی صادرات در گمرک خرمشهر
مدیرکل گمرک خرمشهر گفت: در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و همزمان با عید سعید فطر، این گمرک با اجرای هدفمند بسته حمایتی صادرات و توجه ویژه به واحدهای تولیدی نقش مهمی در توسعه این طرح مهم ملی ایفا کرده است.

عارف باوی اظهارکرد: پیرو ابلاغیه کرباسیان، ریاست کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، تحقق بندهای 20 گانه تسهیلات گمرکی در امر صادرات از اولویت‌های پیش رو این گمرک بوده که اجرایی شدن آن‌ها نتایج سودمندی را برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان به دنبال داشته است.

 وی افزود: در راستای گمرك نوين و اهداف استراتژيك نظارتی گمرك جمهوری اسلامی ايران و مكانيزه شدن فعاليت‌های سازمان، سامانه اظهار از راه دور در رویه صادرات در گمرک خرمشهر از هفته گذشته راه‌اندازی شد و با انجام خدمات به شیوه الکترونیکی، مراجعه حضوری صادرکنندگان به این گمرک کاهش چشمگیری داشته و ارزیابی اولیه حاکی از آن است که در کنار افزایش سرعت و دقت، ضریب سلامت انتقال کالاهای صادراتی به خارج از کشور نیز ارتقاء یافته و در وقت و هزینه اربابان رجوع صرف جویی شده است.

 باوی عنوان‌کرد: گمرک خرمشهر آمادگی دارد به منظور حرکت به سوی کاهش محدودیت صادراتی، در خصوص کالاهای صادراتی مشمول عوارض گمرکی، تسهیلات لازم از جمله اخذ ضمانت‌نامه بانکی به‌جای پرداخت نقدی را برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان فراهم کند که این امر علاوه بر کمک به نقدینگی خدمت‌گیرندگان، موجب تسهیل و تسریع در امر صادرات و جلوگیری از هرگونه وقفه و تاخیر می‌شود.

مدیرکل گمرک خرمشهر گفت: ارائه خدمات به صادرکنندگان بدون وقفه، در تمام روزهای هفته و حتی روزهای تعطيل به صورت شبانه‌روزی با در نظر گرفتن اولویت صادرات کالاهای سریع‌الفساد، ادغام دو واحد احراز هويت و ارزش  گمرک خرمشهر در سرويس ارزيابی این اداره‌کل در راستای اجرای سامانه نوین گمرکی و با هدف افزایش سرعت و دقت و متمرکز شدن کار ارباب‌رجوع به یک کارشناس، اعمال معافيت اخذ مجوز استاندارد برای کالاهای ورود موقت که با هدف پردازش وارد کشور می‌شود، از جمله اقدامات گمرک خرمشهر در ارائه خدمات به صادرکنندگان در جنوب غرب کشور است.

وی تصریح‌کرد: براساس مصوبه هیات دولت، گمرک خرمشهر مجاز به واردات و صادرات همه نوع کالا است و با توجه به ابلاغیه ریاست کل گمرک جمهوری اسلامی در خصوص کاهش یا حذف گمرکات تخصصی و صادرات کالاهایی همچون فرش، زعفران، لاستیک خودرو و خودرو از طریق سایر گمرکات کشور از جمله گمرک خرمشهر، اجرای دوره‌های تخصصی آشنایی با صادرات فرش، زعفران و لاستیک ویژه کارشناسان این اداره‌کل می‌تواند تاثیر به‌سزایی در شتاب بخشیدن به روند صادرات کالاهای فوق‌الذکر از این نقطه مرزی داشته باشد.

باوی گفت: به منظور تسهیل روند صادرات از این پس صادرکنندگانی که برای محموله‌های صادراتی واحدهای تولیدی خود اقدام به اخذ نظریه آزمایشگاه استاندارد کرده‌اند، برای این‌که صادرات همان نوع محصولات با همان کیفیت به کرات صورت گیرد نیازی به اخذ مجدد نظریه آزمایشگاه ندارند و برای ارائه تسهیلات به صادرکنندگان بر اساس نظریه قبلی اقدام می‌شود.

وی افزود: ارزیابی کالاهای صادراتی در واحدهای تولیدی یا انبار محل نگهداری آن‌ها در تمام روزهای هفته، ایام تعطیل و خارج از ساعات اداری و نیز ارزیابی کالاهای صادراتی یکنواخت روی وسیله حمل و نقل (حمل یکسره) با هدف جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش خطر افت کیفیت محصولات صادراتی در گمرک خرمشهر صورت می‌گیرد.

مدیرکل گمرک خرمشهر همچنین با اشاره به میزان صادرات کالا ار این گمرک خاطرنشان‌کرد: در چهارماهه نخست امسال 270 هزار تن کالا به ارزش 585 میلیارد و 590 میلیون ریال معادل 22 میلیون و 964 هزار دلار از گمرک خرمشهر به خارج از کشور صادر شد که عمده کالاهای صادراتی شامل سیمان، آهک، سنگ‌گچ، خاک‌رس، مواد نباتی، خرما و ماهی بوده است.

باوی ادامه‌داد: کشورهای مقصد صادرات کالا از گمرک خرمشهر به ترتیب عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، ترکیه، کانادا، کویت، انگلستان، اسلوونی و آلمان هستند.

وی گفت در این مدت 623 هزار تن کالا به ارزش 4 هزار و 540  میلیارد ریال معادل 180 میلیون دلار از گمرک شلمچه به کشور عراق صادر شد که عمده کالاهای صادراتی از این گمرک به عراق نیز شامل سیمان، آهک، سنگ‌گچ، خاک‌رس، مواد نباتی، خرما، ماهی، لوله چدنی، خط تولید کارخانه آسفالت، سنگ ساختمانی، مصنوعات پلاستیکی، هندوانه و رب گوجه است.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: گمرک خرمشهر ، خرمشهر
:
:
:
آخرین اخبار