تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۷۶۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر گروه بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان:
نکات‌بهداشتی در خرید عیدفطر را فراموش‌ نکنید
مدیر گروه بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: با توجه به نزدیک شدن به عید سعید فطر، شهروندان نکات بهداشتی در خرید ایام عید را فراموش نکنند.

جعفر ربیحاوی امروز اظهار کرد: با توجه به سنت‌های حسنه ایام عید فطر مثل ذبح و توزیع نذورات، خرید و صرف آجیل و شیرینی‌جات باید موارد بهداشتی رعایت شوند.

وی در همین خصوص اضافه کرد: در هنگام خرید و ذبح دام سعی شود دام‌ها از محل‌های معتبر خریداری و ذبح آن نیز تحت نظارت کارشناس اداره دامپزشکی صورت گیرد.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن توصیه خرید شیرینی و آجیل عید از فروشگاه‌های معتبر افزود: از خرید آجیل و شیرینی از دستفروشان، گاری‌های سنتی و روباز به دلیل حمل و نقل و نگهداری نامناسب و عدم رعایت بهداشت فردی خودداری کنید.

وی همچنین عنوان کرد: در هنگام خرید اجناس به تازگی آنها توجه داشته باشید، به عنوان مثال آجیل تازه نباید هیچگونه بوی بدی داشته باشد و بوی ماندگی، بوی تند و یا بوی ترشیدگی نشانه ناسالم بودن آجیل است.

ربیحاوی ادامه داد: رنگ آجیل را با دستتان کنترل کنید چنانچه دست رنگی شود احتمال دارد آجیل با رنگ‌های غیر مجاز یا خوراکی رنگ شده باشد و آجیل‌های براق به دلیل افزودن مواد واکس مانند می‌توانند به کبد آسیب برسانند.

وی در پایان گفت: از خرید آجیل‌های با طعم لیمو و ادویه‌جات نیز به دلیل پوشاندن ماندگی آن پرهیز کرده و از خرید آجیل‌های لب خندان کرم‌زده و سوراخ شده به دلیل آفت‌زدگی خودداری کنید.
مرجع / فـارس
برچسب ها: عید فطر
:
:
:
آخرین اخبار