تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۶۷۶۴۰
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مچلس:
طرح 550 هزار هکتاری از شکل اصلی خود خارج شده است / ایجاد 300 هزار فرصت شغلی و افزایش 9 میلیون تنی محصولات کشاورزی در خوزستان کذب محض است
سهم خوزستان از یک و نیم میلیارد دلار سرمایه ای که به طرح 550 هزار هکتاری تعلق گرفته است چقدر است؟ شرکت جهاد نصر اصفهان و سمنان، چندین زیرمجموعه در خوزستان تشکیل داده اند و بخش عمده کار را به عهده گرفته اند / به طور کلی طرح از شکل اصلی خود که متمرکز بر زمین های موات بود خارج شده و دوستان در زمین هایی مشغول به کار هستند که هم اکنون در دست مردم است

خوزنیوز: نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: افزایش 9 میلیون تنی محصولات کشاورزی و ایجاد 300 هزار فرصت شغلی در خوزستان کذب محض است.

ناصر صالحی نسب در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز گفت: اظهارنظرهایی که پیرامون اضافه شدن 9 میلیون تن به محصولات کشاورزی استان خوزستان و ایجاد 300 هزار فرصت شغلی با اجرای طرح 550 هزار هکتاری در این استان مطرح می شود کذب محض است و مطابق مسائل کارشناسی نیست.

وی افزود: شاید محصولات این زمین ها در یک بازه زمانی سه تا پنج ساله افزایش یابد و بعید است با این کار فرصت شغلی جدیدی ایجاد شود؛ آماری که ارائه می شود در صورتی صحت دارد که سایر طرح ها و صنایع جانبی اعم از گلخانه ها و پرورش ماهی اجرا شود.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی به طرح دژقدس واقع در حدفاصل بین اهواز و هویزه اشاره نمود و گفت: در این طرح وزارت نیرو با صرف هزینه فراوان شبکه های اصلی را ایجاد نموده اما پس از آن به دلیل تامین نشدن آب مورد نیاز برای احداث شبکه های فرعی و سایر اقدامات، طرح را متوقف نموده است که این موضوع جای تاسف فراوان دارد.

صالحی‌نسب اظهار داشت: متاسفانه این دست طرح ها و اقداماتی چون افزایش 50 هزار هکتاری سد معشوره در بالا دست استان لرستان، افزایش 60 هزار هکتاری سد سیمره و تبدیل 70 هزار هکتار اصفهان به 200 هزار هکتار انجام می‌شود اما اراضی خوزستان باید بدون آب بمانند.

نماینده دشت آزادگان در پاسخ به پرسش خبرنگار خوزنیوز درخصوص مشارکت شرکت های خارج از استان در طرح 550 هزار هکتاری و عدم به کارگیری نیروهای بومی گفت: برخلاف سایر استان ها، خوزستان با وجود ظرفیت های فراوان، به منظور ایجاد اشتغال نیاز به زیرسازی ندارد بلکه مشکل به مدیریت استان برمی گردد.

وی ادامه داد: مشکل مدیریت استان در تمام دولت ها وجود داشته است و تاکنون مدیریت خوب و اجرایی که بتواند از حق جوانان استان دفاع کند در خوزستان نبوده است؛ در خوزستان انواع ظرفیت ها و امکانات از جمله نفت، کشاورزی و.. وجود دارند اما برای استان از آن ها کمترین استفاده نمی شود.

صالحی‌نسب بیان کرد: سهم از یک و نیم میلیارد دلار سرمایه ای که به طرح 550 هزار هکتاری (که 500 هزار هکتار از آن در خوزستان قرار گرفته است) تعلق گرفته است چقدر است؟ در طرحی که به خواست مردم خوزستان و حق و سهم آن هاست، شرکت جهاد نصر اصفهان و سمنان چندین زیرمجموعه در خوزستان تشکیل داده اند و بخش عمده کار را به عهده گرفته اند.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار خوزنیوز و این که آیا در طرح 550 هزار هکتاری مسائل فنی و اجتماعی آن مطالعات کامل و جامعی وجود دارد یا خیر گفت: همان‌گونه که از نام طرح احیاء اراضی پیداست در این طرح بر زمین هایی کار می شود که موات بوده، آب‌خور نیستند و کشت و زرع نمی‌شوند.

ناصر صالحی‌نسب ادامه داد: شرط اول اجرای موفقیت‌آمیز این طرح آن بود که وزارت نیرو ضمن انجام مطالعات، اجازه نمی‌داد ذره‌ای از آب رودخانه‌های کرخه و کارون جابجا شود و تغییر مسیر پیدا کند؛ در این باره مجمع نمایندگان خوزستان تاکنون ضمن برگزاری سه جلسه پیاپی، بنا دارد این مسائل را در سفری که وزیر نیرو پس از تعطیلات مجلس به همراه تعدادی از معاونین خود و هیات مدیره شرکت جهاد نصر به خوزستان خواهد داشت با وزیر مطرح کند.

وی گفت: مسائل فنی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ آنچه ما می گوییم این است که ابتدا کانال کشی فرعی و تسطیح اساسی را انجام دهند، متاسفانه تسطیح های کنونی بدون کیفیت و رعایت مسائل فنی انجام می شود و در زهکشی های زیرزمینی تنها سرمایه های ملی هدر می رود؛ به طوری که در این زهکشی ها نه به کمیت و کیفیت، نه استانداردها و نه به خواسته ها و مشخصات زمین توجه نمی شود.

نماینده مردم دشت آزادگان یادآور شد: کلیات طرح 550هزار هکتاری این نیست؛ این طرح طرح جامعی است که در آن به باغات، پرورش ماهی، گلخانه ها، استفاده از سیستم های نوین آبیاری (تحت فشار، قطره ای و بارانی) توجه شده است که اکنون تنها گوشه ای از آن در حال انجام است.

صالحی با اشاره به زمین های غیرموات و تحت کشت که تحت عنوان طرح 550 هزار هکتاری مدتی از کشاورز به منظور زهکشی و یکپارچه سازی گرفته می شود گفت: یکپارچه سازی زمین ها به منظور لحاظ کردن مطالعات اجتماعی انجام می شود، اما به طور کلی طرح از شکل اصلی خود که متمرکز بر زمین های موات بود خارج شده و دوستان در زمین هایی مشغول به کار هستند که هم اکنون در دست مردم است.
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
1
5
درسته.این شرکتها سالهاست دارند در خوزستان کار میکنند وخود خوزستانیها غاز میچرونند!
من همیشه برام سوال بوده که چرا دریک موسسه عمومی! غیرخوزستانیها دارند کارمیکنند.همه خریدشون هم از اصفهانه!
منتظر
|
Finland
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
0
1
خوزنیوز چرا پیگیر استخدامی استانداری ها نمیشی، تو رو به خدا پیگیر وضعیت ما باشید، یه خبری در این ضمینه بزن مسئولین که جواب ما رو نمیدن شاید به شما یه جواب درست و حسابی بدن.تو رو به خدا تو دیگه ما رو فراموش نکن
اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
0
1
احسنت به این نمایندهٍ متاسفانه فارغ التحصیلان بومی در این شرکتها هبچ جایگاهی ندارند و باید مدیریت این شرکتها به مدیران بومی دلسوز واگذار شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
احسنت نداره عزیزم!
این شرکتها سالهاست دارند اینجا کارمیکنند.چرا نماینده الان صداش درمیاد؟از خودت پرسیدی چرا؟
یک کارشناس دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
0
0
لطفا آماری بگیرید ببینید چند شرکت مهندسی مشاور از استان در این کار مشغول هستند . بسیاری از شرکت های استان منحصرا به دلیل داشتن رتبه 3 و نداشتن رتبه 2 از کار بازمانده اند. دوستان خوزنیوز بروید جامعه مهندسی مشاور استان آمار بگیرید حدود 30 تا 40 مشاور آب داریم که بیشترین تعداد نیروی کارشناسی رادارند اما و تعداد زیادی از آنها رتبه آبیاری و زهکشی 3 دارند اما این ها بهانه ی رتبه 2 رو درست کرده اند تا تمام طرح ها را به ... بدهند. لطفا پیگیری کنید. خوزستان بعد از تهران بیشترین تعداد شرکت های خدمات مشاوره را دارد. اما بیشترین شرکت های خارج از استان از جمله اصفهان در این استان دارند کار می کنند و شرکت های مشاور باید نیروهای خود را معلق کنند و پاسخگوی موج عظیم درخواست کار باشند. چه از کارفرماهای محترم !!!! چه از بقیه. از دوستان خوزنیوز خواهش می کنم مسئله تعداد کار و توزیع کار را برای یک بازه دوساله اخیر بررسی و پیگیری کنید از طریق استانداری به جواب های جالبی می رسید. خواهشا این مسئله برای اشتغال بخش کارشناسی بسیار اهمیت دارد. همچنین اگر واقعا دلسوز هستید موضوع مطالبات مشاورین را آمارگیری کنید. مگر یک شرکت مشاور چقدر حق الزحمه دارد که تمام مطالباتش باید با مدیریت ضعیف بخش های دولتی بماند و هیچ پرداختی نداشته باشد. وقتی تعهد دولت برای پرداخت حق الزحمه دو سه سال می ماند و هیچ تعهدی و ماده ای در قرارداد برای پرداخت سود و تعدیل برای این حق الزحمه های معوقه ندارد هیچ فشاری نیست. هیچکس پیگیر این مسائل نست و بزرگترین صدمه به شرکت های متعدد مشاور در استان دارد وارد می شود و کسی پاسخگو نیست. دوستان خوزنیوز لطفا این را رسانه ای کنید. اگر واقعا دلسوز برادران خود هستید.
اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
0
0
سلام من نمیدونم این خوزستانی ها چکار میکنن که باید یه غریبه رییس یه شرکت مهم باشه .
بابادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
0
0
سلام حرفهای نماینده درست میباشد متاسفانه جهادکشاورزی عملا از خود سلب مسولیت کرده و نظارتی ندارد به عنوان کارفرما وظاهرا جهاد نصربا هماهنگی ضوابط خشکی که فقط بکار شرکتهای زیر مجموعه خودش می آید وضع کرده است وبومی بودن پیمانکار معنایی ندارد و به اسم ما به کام غیر بومی ها لطفا اقدامی جدی بفرماییدباتشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
0
0
استخدام فرزندان اقایانی که حتی رنگ جبهه را ندیدندو بازنشست شدند وحالا با حقوق ان چنانی خودشان در موسسه نصر مشغول وفرزندان خودر به شرکت مربوطه راه دادن وانها را نیزستخدام نمودند ولی من جانباز فر زندم را استخدام نمی کنند چرا اقایان محترم.
رویا سردار بی سر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
0
0
خوزنیوز تو نباید صدای منو خفه کنی . لطفا به وظیفه اخلاقیت عمل کن . رسالت تو رساندن صدای ما به مسئولین و صدای اونا به ما . جاده پیش روی تو یک طرفه نیست که بخوای اتش کلام منو سانسور کنی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
0
0
آفرین بر نماینده محترم. اگر نیروی بومی استخدام نشود این با خوزستانیها ساکت نخواهند شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
0
0
در موسسه نصر دفتر اهواز ... در حال ... است و خوز نیوز هم که سانسور میکند..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
0
1
جهاد نصر مدرسه پیرمردها شده. نیروهای بازنشسته جهادکشاورزی وارد آن شده و بعد آمار ایجاد اشتغال می دهند ...
یک کارشناس آب وخاک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
0
0
بطورقطع ویقین آقای صالحی نسب قضاوتی عجولانه وغیره منصفانه نموده اند حداقل ایشان که بعنوان نماینده مردم شریف دشت آزادگان تکیه برکرسی مجلس زده اند بایدحداقل ازحوزه فعالیت خود اینقدر بی خبرنباشد که پروژه های بزرگی مثل اراضی فردوسن یاسمن، عتابیه ودشت آزادگان درسطحی حدود 30 هزار هکتار را توسط چهار شرکت استانی که دوشرکت بومی شهرسان ودوشرکت آب وخاک ونصر میثاق دوشرکت منطقه خوزسان میباشند که تمام پرسنل شاغل دراین شرکت ها خوستانی هستند والبته دوپروژه دژ وقدس درسطح حدود 7تا8 هزار هکتار توسط شرکت نصر اصفهان دردست کار میباشد.
درخصوص اینکه ایشان اظهار داشته اند که دراصفهان سطح 70هزار هکتار را به 200 هزار هکتار توسعه داده اند البته ممکن است حق با ایشان باشد زیرا تمام نمایندگان اصفهانی متفقاً ویکپارچه سعی درجذب اعتبارات عمرانی به سمت استان خودرا دارند وشاید خیلی مهم نباشند که پیمانکار از اصفهان باشد یا غیره اصفهانی مهم توسعه استانش است ولی ازاین طرف نمایندگان خوزستانی که هیچگاه نتوانسته اند مجمعی برای خود داشته باشند وهرکدام به تنهایی ساز خود راکوک میکنند با کوچکترین اخباز عیره موثق وبدون بررسی وتحلیل وبنظر میرسد ازروی عصبانیت هرچه خواسته برعلیه این برنامه بزرگ عمرانی مرقوم فرموده است . ایکاش قدر با جانب انصاف را رعایت میکرد.
:
:
:
آخرین اخبار