تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۷۷۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مسجدسلیمان خبر داد ؛
تشکیل حلقه‌های مطالعاتی در کتابخانه‌های عمومی مسجدسلیمان
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مسجدسلیمان از تشکیل حلقه‌های مطالعاتی با هدف ایجاد سیر مطالعات تخصصی مبتنی بر رشته‌های تحصیلی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد.

منیژه جلالی امروز اظهار کرد: انجمن خیرین کتابخانه ساز مسجدسلیمان درصدد توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی در مناطق فاقد کتابخانه است و رایزنی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته و در حال بررسی است.

وی اضافه کرد: به زودی کتابخانه‌های جدیدی به جمع کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اضافه خواهند شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مسجدسلیمان تصریح کرد: انجمن خیرین کتابخانه ساز مسجدسلیمان در سالی که گذشت توانست چشم انداز انجمن را در افق 1420 تنظیم و تصویب کند تا در همه حرکات و سکنات بر وفق آن حرکت کرده باشد و برای فعالیت‌های مالی انجمن نیز آیین نامه‌ای تدوین کرده تا همه عملکرد مالی انجمن در چارچوبی ویژه قابل پیگیری، اجرا و تبیین باشد.

وی افزود: از این پس بر طبق مفاد چشم انداز برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت که طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی شده است حرکت می‌کنیم و بر این خواهیم بالید که در راستای کمک به امر فرهنگ سازی مطالعه و کتاب خوانی این راه دشوار را می‌پیماییم.

جلالی گفت: یکی از فعالیت‌های خوب انجمن پیگیری در افتتاح و راه‌اندازی کتابخانه عمومی زنده یاد «فرنگیس متین» بوده است که با همکاری این خانواده خیر این کار به سرانجام رسید و این کتابخانه به جمع کتابخانه‌های عمومی مسجد سلیمان پیوست تا عموم مردم بتوانند به راحتی از این کتابخانه استفاده کنند.

وی ادامه داد: ایجاد چهار حلقه مطالعاتی نیز از دیگر فعالیت‌های انجمن خیرین کتابخانه ساز مسجدسلیمان به منظور استعدادیابی و آموزش شیوه پژوهشی در حوزه مطالعات تخصصی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان مسجدسلیمان طرح‌ریزی شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مسجدسلیمان بیان کرد: هدف اصلی از تشکیل حلقه‌های مطالعاتی ایجاد سیر مطالعات تخصصی مبتنی بر رشته‌های تحصیلی است تا بتوان در آینده به کم شدن کمبود نظریه‌پرداز کمک کرد.

وی افزود: این کار در ابتدا برای چهار رشته موضوعی با حضور متخصصان موضوعی این رشته‌ها برنامه ریزی شده بود اما در حال حاضر در حال گسترش رشته‌های موضوعی بیشتر است.

جلالی خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از فعالیت‌ها با مساعدت و همکاری فکری اعضای انجمن ایده نامگذاری و طرح ریزی تندیس و نمادی مبتنی بر فرهنگ مطالعه و کتاب در میدان ورودی شهر به تصویب رسید و به منظور اجرایی شدن در اختیار مسئولان ذی‌ربط قرار گرفت که این طرح با حمایت مسئولان ارشد استان در حال بررسی به منظور اجرا است.

وی در ادامه گفت: اهداف انجمن خیرین کتابخانه ساز مسجدسلیمان بسیار وسیع، کاربردی و اجرایی است و برنامه‌های متنوع علمی و فرهنگی توسط این انجمن در شهرستان به اجرا در آمده که با استقبال خوب عموم مردم روبه‌رو شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مسجدسلیمان در پایان تاکید کرد: انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان مسجدسلیمان نخستین انجمن خیرین کتابخانه ساز در استان بوده که به به صورت رسمی به ثبت رسیده و جلسات آن به صورت مستمر و با هدف بسط و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در حال برگزاری است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار