تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۶۷۷۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکل زمین چمن "اروپایی" غدیر چیست؟

روز گذشته (جمعه) دیدار دو تیم فوتبال استقلال خوزستان و گسترش فولاد تبریز در حالی در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد که وضعیت آن بسیار نامناسب بود و پس از پایان بازی نیز مربیان هر دو تیم نسبت به وضیعت بد زمین گلایه کردند.

برای چرایی وضعیت زمین چمن این ورزشگاه و تمهیدات لازم برای بهبود آن، با پیمانکار این زمین و دبیر هیات فوتبال خوزستان گفت و گویی انجام داده است که در ادامه آن را می خوانید.

سلطانعلی انصاری، پیمانکار زمین چمن ورزشگاه غدیر اهواز در این خصوص به ایسنا گفت: زمین چمن ورزشگاه غدیر اهواز از نوع اروپایی می باشد و زمانی که درجه هوا از 40 درجه بالاتر می رود، حالت خشکی می گیرد و می سوزد. این نوع زمین های اروپایی طاقت گرمی خوزستان را ندارند.

وی بیان کرد: البته ما برای دیدار استقلال خوزستان و گسترش فولاد تبریز زمین ورزشگاه تختی را آماده کرده بودیم ولی سه روز پیش از آغاز این بازی به ما اعلام کردند که فدراسیون فوتبال قبول نکرده است که این دیدار در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شود. ما هم اعلام کرده بودیم که زمین ورزشگاه غدیر شهریورماه کاملا برای برگزاری مسابقات آماده است.

پیمانکار زمین چمن ورزشگاه غدیر اهواز گفت: سال گذشته نیز از شهریورماه بود که بازی های لیگ برتر در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شدند و آن موقع وضعیت زمین خوب بود. سال گذشته نیز همین موقع چمن این ورزشگاه سوخت و به اصطلاح کچل شد. به هر حال زمین چمن اروپایی به این شکل هست و مقاومت گرمای زیادی را ندارند.

وی با بیان این که زمین چمن ورزشگاه تختی اهواز از نوع آفریقایی است، عنوان کرد: زمین چمن های آفریقایی برخلاف اروپایی هر چه هوا گرم تر شود، سبزتر می شوند، در حالی که زمین چمن های اروپایی با بیشتر شدن درجه هوا از 40 درجه، خود به خود می سوزند و هیچ کارشناسی هم نمی تواند مانع از سوختگی این نوع زمین های چمن شود. به هر حال باتوجه به نوع چمن ورزشگاه غدیر اهواز، این مشکل را تا شهریورماه داریم.

انصاری بیان کرد: ما اعلام کرده بودیم که باتوجه به وضعیت زمین ورزشگاه غدیر و این که زمین در کما رفته است و باید آن را از این شرایط خارج کنیم، فعلا دیدار یا تمرینی در این ورزشگاه انجام نشود اما متاسفانه تیم استقلال خوزستان پیش از بازی با گسترش فولاد در آن تمرین داشت. ما زمین چمن را زده بودیم و اگر تمرین یا بازی ای روی آن انجام نمی شد و پا نمی خورد، وضعیت آن خیلی بهتر می شد. همین تمرین و بازی، 20 تا 30 درصد از آمادگی زمین کم کرد.

وی خاطر نشان کرد: به هر حال تلاش مان را می کنیم تا این زمین برای بازی این هفته فولاد و پرسپولیس، 60 تا 70 درصد آماده شود. اگر بازی استقلال در آن برگزار نمی شد زمین کاملا آماده ی بازی این هفته می شد. از شهریورماه به بعد زمین ورزشگاه غدیر یکی از بهترین زمین چمن های دنیا می شود. من به کارم اطمینان دارم و نوع این زمین چمن ها را می شناسم.

پیمانکار زمین چمن ورزشگاه غدیر اهواز در ادامه عنوان کرد: به هر حال در این فصل نباید زمین چمن ورزشگاه غدیر را بزنیم ولی برای این که اکسیژن بگیرد و کیفیت و استقامت آن در فصل زمستان بالا برود، مجبور هستیم که چمن را بزنیم. اقلیم آب و هوایی در خوزستان با استان های دیگر متفاوت است و تیم ها باید کمی طاقت داشته باشند و در حال حاضر در این زمین تمرین نکنند. در هر صورت قول می دهم که زمین ورزشگاه غدیر را به خوبی آماده کنیم.

همچنین کارون یعقوبی نژاد، دبیر هیات فوتبال خوزستان در این باره گفت: زمین چمن این ورزشگاه از نوع اروپایی است و امسال هم آب و هوا بسیار گرم بوده است که روی وضعیت آن تاثیر گذاشته است.این زمین فقط کمی زرد است و پستی و بلندی ای ندارد و مسطح است. طی چند روز آینده هم رنگ سبز خود را به دست می آورد و مشکلی هم ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این زمین تا دیدار این هفته فولاد و پرسپولیس آماده خواهد شد؟ اظهارکرد: ان شاالله آماده می شود و شاهد یک زمین خوب خواهید بود. وضعیت زمین حتما برای این بازی بهتر می شود. دو سه هفته ای است که برای آماده سازی این زمین، روی آن در حال کار شدن است ولی برای بازی استقلال با گسترش آماده نشد اما برای دیدار فولاد و پرسپولیس آماده می شود.

دبیر هیات فوتبال خوزستان خاطر نشان کرد: ماهیانه 20 میلیون تومان برای حفظ و نگه داری زمین های چمن ورزشگاه های تختی و غدیر اهواز به پیمانکار می دهیم. هیات فوتبال استان نیز تنها دو هفته است که زمین ورزشگاه غدیر اهواز را تحویل گرفته است و این پیمانکار نیز از قبل بوده است و پیمانکار جدیدی نیاورده ایم.

به گزارش ایسنا، طبق گفته پیمانکار زمین چمن غدیر اهواز، نوع این زمین به گونه ای است که مقاومت کمی در برابر گرما دارد؛ حال این که چرا باتوجه به این که اهواز نیم بیشتری از سال را در گرما به سر می برند چنین زمینی برای ورزشگاه آن در نظر گرفته شده است، جای تعجب دارد؛ باید دید آیا مزایای این زمین (اروپایی) بیشتر از نوع آفریقایی است که ترجیح داده شده از این نوع چمن استفاده شود.

با این وجود و با علم به این که این نوع چمن (اروپایی) در گرما وضعیت نامطلوبی خواهد داشت، می شد از قبل تمهیداتی برای برگزاری چند بازی ابتدایی نمایندگان استان در ورزشگاه تختی اندیشیده و رایزنی هایی صورت بگیرد. به هر حال این زمین زیبنده استانی که دارای سه نماینده در لیگ برتر کشور است، نیست.

مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
0
2
بابا تو رو خدا درستش کنید ما یه نماینده تو آسیا داریم زشته برای خوزستان که هرکسی بلند شد بگه متاسفم واسه خوزستان.خواهش میکنم یکی دو ماهی بازی ها رو بندازید تو تختی تا چمن غدیر از این اغما در بیاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
0
0
واقعا سوال همینه:باتوجه به این که اهواز نیم بیشتری از سال را در گرما به سر می بره چرا چنین زمینی(اروپایی) برای ورزشگاه آن در نظر گرفته شده است؟
:
:
:
آخرین اخبار