تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۷۷۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کنار کوهی:
دستگیری 31 قصاب متخلف در منطقه باران گرد
مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به دستگیری 31 قصاب غیر مجاز در منطقه باران گرد این استان گفت: این قصابان گوشت با کیفیت پائین و غیر بهداشتی به مردم می فروختند.

مصطفی کنار کوهی در خصوص ساماندهی قصابی های منطقه باران گرد اظهار کرد: در طول چند سال اخیر تعدادی از ساکنان این منطقه که بین دو شهرستان ایذه و باغملک واقع شده، اقدام به فروش غیر مجاز گوشت و تولیدات دامی غیر بهداشتی می کردند که متاسفانه شهروندان خوزستانی نیز با گمان اینکه این گوشت ها تازه هستند و قیمتشان نیز مناسب است اقدام به خرید از این قصابی های غیر مجاز می کردند.

وی افزود: در این منطقه 32 واحد قصابی وجود دارد که هیچ کدام از آنها مورد تائید سازمان دامپزشکی استان خوزستان نیستند.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان اظهار کرد: خوشبختانه با همت استاندار خوزستان و همکاری جدی دادگستری و نیروی انتظامی استان خوزستان با این واحدهای غیر مجاز برخورد و آنها را پلمپ کردند.

کنارکوهی تصریح کرد: متاسفانه تعدادی از این واحد های غیر مجاز توسط صاحبان خود فک پلپ شدند که در همین راستا 31 قصاب متخلف نیز بازداشت شد.

وی با بیان اینکه در این زمان تعدادی از این قصاب ها با قرار وثیقه های سنگین آزاد شده اند، گفت: دامپزشکی استان خوزستان تنها در صورت رعایت مقررات این سازمان در راستای حفظ بهداشت در جامعه اجازه فعالیت دوباره به این واحد های قصابی را خواهند داد.

مدیرکل سازمان دامپزشکی استان خوزستان عنوان کرد: از این پس کشتار این واحدها باید در شرایط بهداشتی و در کشتارگاه های دو شهرستان ایذه و باغملک صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه زمانی که بر روی فعالیت یک واحد قصابی نظارت صورت نگیرد به طور حتم نمی توان از بهداشت تولیدات آن واحد اطمینان حاصل کرد، افزود: وقتی کشتار دام به صورت غیر قانونی صورت بگیرد هیچ گونه بازرسی و نظارتی بر روی لاشه حیوان انجام نمی شود و به همین دلیل ممکن است این لاشه به بیماری های مختلفی دچار شده باشد که منجر به بیماری در انسان ها شود.

کنار کوهی اظهار کرد: این واحدهای قصابی در صورتی که شرایط ما را بپذیرند برای آنها پروانه بهداشتی صادر خواهیم کرد و آنها با نظارت روزانه سازمان می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
0
0
خسته نباشی آقای کنارکوهی بعد ازچند سال این فهمیدین اونم ازاصفهان اومدن این موضوع را کشف کردند همه اهالی ایذه اینو می دونند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
0
0
شرایط شما چیه دکترکنارکوهی که گوشت مثل قصابهای دیگرگرون بدن بابا ما به همون گوشت غیربهداشتی راضی بودیم حداقل اسمش گوشت بود
:
:
:
آخرین اخبار