تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۷۷۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشت‌تابستانه در خوزستان 30درصد افزایش یافت
رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان از افزایش 30درصدی سطح زیرکشت محصولات تابستانه در استان با هدف استفاده مطلوب تر از ظرفیت های موجود در بخش آب و خاک، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد کشاورزان خبر داد.

کیخسرو چنگلوایی روز یکشنبه افزود: 452هزار هکتار از اراضی پایین دست سدهای خوزستان در تابستان امسال زیرکشت محصولاتی چون برنج، ذرت دانه ای و علوفه ای، انواع حبوب، صیفی جات و دانه های روغنی رفته که در مقایسه با 300هزار هکتار سطح زیرکشت تابستانه در سال گذشته حدود 30درصد رشد نشان می دهد.

وی گفت: بیشترین سطح زیرکشت محصولات تابستانه در مناطق دزفول، شوش، رامهرمز، دشت آزادگان، بهبهان، شوشتر، گتوند، اندیمشک و شادگان انجام شده است.

چنگلوایی پیش بینی کرد حدود سه میلیون و 500هزار تن محصولات تابستانه از اراضی زیرکشت استان برداشت شود که ذرت و برنج بیشترین حجم تولیدات را به خود اختصاص می دهد.

برداشت محصولات تابستانه در خوزستان به تدریج از اوایل فصل پاییز شروع می شود.

سالانه حدود 13.2میلیون تن محصول از سطح یک میلیون و 200هزار هکتار از اراضی خوزستان برداشت می شود که از این حیث خوزستان رتبه نخست را در کشور داراست.

گندم، برنج، جو،ذرت دانه ای و علوفه ای، دانه های روغنی، صیفی جات، خرما، انواع مرکبات مرغوب و نیشکر از مهم ترین محصولات زراعی و باغی خوزستان به شمار می رود.

ارزش سالانه تولیدات محصولات زراعی و باغی خوزستان حدود 60هزار میلیارد ریال است.

قرار است با اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری کشاورزی خوزستان معروف به سفر پربرکت سال 1375 مقام معظم رهبری به استان، تولیدات کشاورزی خوزستان در سه تا پنج سال آینده به 25میلیون تن برسد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
0
0
مرد اول تبلیغات استان.
:
:
:
آخرین اخبار