تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۶۷۷۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حضور خوزستان در لیگ‌برتر شطرنج کشور پس از 5 سال دوری
تیم پتروشیمی شهید تندگویان ماهشهر در لیگ برتر شطرنج کشور شرکت می کند.

عبدالامیر خطیب‌زاده، مربی تیم شطرنج پتروشیمی شهید تندگویان ماهشهر اظهار کرد: قرار شده است که تیم پتروشیمی شهید تندگویان ماهشهر حضور خوبی در لیگ برتر کشور داشته باشد. هفته اول مسابقات نیز در هفته پایانی مردادماه به میزبانی ساری برگزار می‌شود. آخرین حضور خوزستان در لیگ برتر کشور به سال 88 برمی‌گردد.

وی خاطر نشان کرد: اعضای تیم تقریبا مشخص شده اند. 60، 70 درصد ترکیب تیم ما بومی و خوزستانی هستند. ما دو بازیکن غیربومی نیز جذب می کنیم. کادر فنی تیم نیز کاملا خوزستانی است.

مربی تیم شطرنج شهید تندگویان ماهشهر گفت: خوزستان سال‌های گذشته نیز در لیگ برتر کشور شرکت داشته است و عنوان های نایب‌قهرمانی و سومی را نیز در کارنامه خود دارد. امسال نیز هدف مان صد درصد کسب جایگاه است. لیگ برتر در هر رشته ای شاید بالاترین سطحی باشد که بازیکنان دور هم جمع می شوند.

وی بیان کرد: ما کادر فنی و نزدیک به 70 درصد از اعضای تیم را خوزستانی انتخاب کرده ایم و همیشه اعتقاد داشته ایم که باید برای حضور در مسابقات از بازیکنان خوزستانی استفاده کنیم؛‎ چرا که این اقدام برای ورزش خوزستان و بالا رفتن جایگاه ورزشکاران مان خوب است و باید نیم‌نگاهی به این موضوع داشت.

خطیب‌زاده در ادامه درباره نخستین دیدار تیمش در لیگ برتر گفت: در هفته اول به مصاف دانشگاه آزاد که سال گذشته سوم شده است، می رویم. اولین بازی مان بسیار سخت و سنگین است. دانشگاه آزاد طی چند سال اخیر مقتدرانه در مسابقات شرکت کرده است. امسال 10 تیم خیلی خوب در لیگ برتر شرکت کرده اند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار