تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۷۸۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بومی‌سپاری کارها و خرید خدمات از درون استان
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: بر اساس سیاست استاندار برای بومی‌سپاری کارها و خرید خدمات از درون استان، استفاده از توان‏‏‏، ظرفیت و دستاوردهای خارق‌العاده مربیان و مهارت‌آموزان فنی‌وحرفه‌ای در سطح استان از سیاست‌های استاندار و معاونان استانداری است و قطعأ از این فعالیت‌ها حمایت کامل خواهیم داشت تا بتوانند به تولید انبوه برسند و در بازار رقابت کنند.

علی عماد صبح امروز 12 مردادماه پس از افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و مهارتی ادارات فنی‌وحرفه‌ای استان و بازدید از غرفه‌های آن در حاشیه این بازدید درباره ارزیابی‌اش از کیفیت نمایشگاه، با بیان این‌که نخستین بار است که از چنین نمایشگاهی بازدید می‌کند، کارهای عرضه‌شده را خوب و امیدوارکننده توصیف کرد و اظهارداشت: این نمایشگاه برای من نیز تازگی داشت و امیدوار هستیم با توسعه و گسترش آموزش‌های مهارتی و فنی‌وحرفه‌ای و ایجاد علاقه‌مندی در جوانان برای کسب این مهارت‌ها بتوان افراد آموزش‌دیده را جذب بازار کار کرد.

وی خاطرنشان کرد: حرکت‌های خوبی به واسطه مراکز فنی‌وحرفه‌ای سراسر استان انجام شده که قابل تقدیر است زیرا مهارت آفرینی و توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای لازمه جامعه امروز است. در هرحال تکنولوژی‌های جدید به سرعت وارد بازار و به تبع آن نیاز بازار نیز گسترده‌تر می شود بنابراین چه نیروهای تحصیلکرده و یا غیرتحصیلکرده نیاز به فراگیری این مهارت‌ها خواهند داشت.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان با بیان این‌که اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای استان با 52 مرکز دولتی و حدود 800 آموزشگاه آزاد در بخش خصوصی می‌تواند این نقیصه را رفع کند، اظهار داشت: کارهای خوبی در نمایشگاه به نمایش گذاشته شده‌است و امید می‌رود با توسعه آموزش‌های مهارتی، جوانان علاقه‌مند به کسب این مهارت‌ها در این مراکز آموزش‌های لازم را دریافت کنند و بتوانند جذب بازار کار شوند.

عماد با اشاره به این‌‌که با توسعه این آموزش‌ها می توانیم با صدور خدمات فنی به خارج از کشور، ارزآوری داشته باشیم، در خصوص برنامه استانداری برای تسهیل شرایط ورود به بازار کار برای مهارت‌آموزان فنی‌وحرفه‌ای، خاطرنشان کرد: موضوع اشتغال در حال حاضر معضل کل کشور است که بخشی از آن به درآمدهای کشور و بخش دیگر به ایجاد رونق اقتصادی و خروج از رکود بستگی دارد.

وی افزود: سیاست‌های دولت در این بخش در تلاش برای بازگرداندن این رونق اقتصادی به کشور و حداقل برگشت به شرایط سال 90 است. در این صورت زمینه برای توسعه کارآفرینی به سهولت فراهم خواهد شد زیرا افزایش رشد اقتصادی، رونق اقتصادی و خروج از رکود ایجاد می‌شود و در نهایت زمینه اشتغال برای نیروهای آموزش‌دیده در مراکز فنی‌وحرفه‌ای نیز فراهم خواهد شد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان همچنین در پاسخ به این‌که در حال حاضر بسیاری از حرفه‌های فنی و مرتبط با نیاز صنعت در مراکز فنی‌وحرفه‌ای ارائه می‌شود ولی شرکت‌های بزرگ صنعتی درخوزستان حاضر به بکارگیری مهارت‌آموزان این مراکز نیستند، استانداری برای الزام این شرکت ها به استخدام نیروهای بومی چه برنامه‌ای دارد‏، اظهار داشت: در این بازدید بعضی از مدیران و افراد حاضر که متولی ارائه کارهای فنی و مهارتی بودند نیز این گلایه را مطرح کردند که دستگاه های اجرایی استان و به ویژه صنایع مادر از توان مهارتی آن‌ها بهره لازم را نمی‌گیرند.

عماد خاطرنشان کرد: طبعأ بر اساس سیاست استاندار برای بومی‌سپاری کارها و خرید خدمات از درون استان که به طور جد پیگیر آن هستند، استفاده از توان، ظرفیت و کارهای خارق‌العاده نیروهای آموزش‌دیده در مراکز فنی‌وحرفه‌ای سطح استان، جزء سیاست‌های استاندار و معاونان استانداری است و مطمئنأ از این نیروها حمایت کامل را خواهیم داشت تا بتوانند دستاوردهای خود را به تولید انبوه برسانند و در بازارا رقابت کنند. این قول را می‌دهیم که تلاش خواهیم کرد در کنار مدیر کل فنی‌وحرفه‌ای استان، این کار را انجام دهیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار