تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۶۷۸۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بساق زاده خبر داد:
کارخانه اسپیرال شرکت لوله سازی اهواز آماده بهره برداری
مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز گفت: آخرين تجهیزات کارخانه تولید لوله های اسپیرال شرکت لوله سازی اهواز از گمرگ ترخیص و در این شرکت نصب و بعد از آزمايش هاي اوليه به بهره برداری می رسد.

عبدالحسین بساق زاده اظهار کرد: شرکت لوله سازی اهواز از با سابقه ترين شرکت های تولید لوله در کشور و حتي خاورميانه است که با وجود شرایط سخت تحریم و مشکلاتی که صنعتگران به نوعی آن را تجربه کرده اند با اتکا به دانش، تخصص و تجربه نیروهای خودي گام های مهمی برای تامین نیاز کشور به لوله را برداشته است به گونه ای که اکنون می توان گفت که اغلب نیاز کشور و استان به تولید لوله برای مصارف مختلف سرويس ترش و سرويس غير ترش را این شرکت تامین کرده است.

وی افزود: خوشبختانه شرکت لوله سازی اهواز از کارکنانی با دانش برخوردار است که به خوبی توانسته اند وظیفه مهم تولید لوله که یکی از اساسی ترین نیازهای انجام های کارهای عمرانی بزرگ کشور مانند خطوط نفت، گاز، صنايع پتروشيمي و ایجاد شبکه های آبرسانی به شمار می رود را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز با اشاره به طرح بزرگ آبرسانی غدیر که در آن قرار است آب شیرین به 34 شهر استان خوزستان برسد، عنوان کرد: این امر باعث شد شرکت به فکر راه اندازی کارخانه تولید لوله های اسپیرال باشد. كه با احداث اين كارخانه، شركت لوله سازی اهواز مي تواند كليه لوله هاي فولادي این طرح را در سايزهاي مختلف تا قطر100 اينچ تولید کند.

بساق زاده ادامه داد: احداث کارخانه توليد لوله هاي اسپيرال ضمن جلوگيري خروج ارز از کشور و اشتغال زايي در استان خوزستان، با تامين لوله هاي طرح آبرساني غدير با صرفه اقتصادي بالا بخاطر بالا بودن قطر لوله ها، با اندکی برنامه ریزی و همكاري مسئولين می توانیم حضور فعال در بازارهای کشور منطقه به خصوص کشور عراق داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه خرید و نصب تجهیزات کارخانه تولید لوله اسپیرال در شرکت لوله سازی اهواز با مشقت های فراوانی صورت گرفت، عنوان کرد: شرکت برای خرید و نصب کارخانه تولید لوله های اسپیرال در سایز 24 تا 100 اینچ در دی ماه سال 1390 اقدام و اولین بخش از کارخانه اسپیرال با تلاش فراوان پس از کسب مجوزهاي لازم از سازمان صنعت، معدن و تجارت، شامل 22 کانتینر وارد شرکت نمود.

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز افزود: پس از ورود اولین پارت، کارشناسان شرکت طرف قرارداد به همراه تیم مهندسی شروع به نصب تجهیزات کردند بطوریکه کل تجهیزات کارخانه با تلاش بی وقفه بخش بازرگانی و تعامل بسیار زیاد با سازمان صنعت، معدن و تجارت، گمرک بندر امام و سایر نهادهای ذیربط در مدت دو سال و چهار ماه ترخیص و در قالب 64 کانتینر وارد کارخانه شد.                                                     

بساق زاده با بیان اینکه این تجهیزات قرار بود طبق برنامه زمانبندی اواخر سال 1391 دریافت می شدند، توضیح داد: با تلاش های مدیریت لوله سازی و تدارکات کالا، تجهیزات اوایل خردادماه امسال دریافت و وارد شرکت شدند که خوشبختانه تمامی تجهیزات اسپیرال دریافت و نگرانی ها از عدم دریافت برخی تجهیزات به دلایل تحریم یا مشکلات مالی – گمرکی برطرف شد.

وی همچنین از نصب دو دستگاه جدید در کارخانه اسپیرال خبر داد و گفت: دستگاه تست اولتراسونیک و دستگاه هایدرو تست، حدود یک ماه آینده بعد از انجام آزمايشهاي اوليه به بهره برداري واقعي و عملي خواهد رسيد.                                                                                                                                              
مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز در خصوص لوله های اسپیرال توضیح داد: لوله هاي اسپيرال به شكل مارپيچ توليد مي شوند و مزيتهاي عمده اي همانند عدم محدوديت در توليد، ارزان تر بودن و توليد لوله با سايزهاي بزرگ 56 اينچ تا 100 اينچ دارد كه اين موضوع اهميت احداث اين كارخانه در اهواز را دو چندان مي كند.

بساق زاده عنوان کرد: کارخانه تولید لوله های اسپیرال براي توليد 230 هزار تن لوله در سال براي كامل شدن سبد محصولات اين كارخانه و تامين نياز بازار كشور احداث شده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار