تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۷۸۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در سال گذشته انجام شد‎؛
جمع‌آوری115هزار واحدخون اهدایی‌خوزستانی‌ها
مدیرکل انتقال خون خوزستان گفت: با توجه به این که زمان نگهداری خون محدود است، همچنان اهداکنندگان می‌توانند برای اهدای خون خود و مشارکت در این امر پسندیده، به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

دکتر عبدالحسین قاسم‌زاده درباره وضعیت ذخایر خونی در استان، اظهار کرد: ذخیره خون در استان مناسب است و وضعیت به هیچ عنوان بحرانی نیست و نیاز بیمارستان‌ها را می توان در هر شرایطی تامین کرد.

وی در خصوص توسعه فضای فیزیکی انتقال خون در سطح استان گفت: به تازگی ساخت 2 پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های اندیمشک و شوش به پایان رسیده است و تجهیز شده‌اند. پیگیری‌های لازم جهت حل مشکل تامین نیروی انسانی این پایگاه‌ها انجام شده و با تامین نیروی انسانی لازم، فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

قاسم‌زاده ادامه داد: در مجموع 11 پایگاه ثابت انتقال خون در استان فعالیت می‌کنند و پایگاه‌های سیار نیز بسته به شرایط و ضرورت در سطح شهرها راه‌اندازی می‌شوند.

وی ادامه داد: از آن جا که مدت زمان نگهداری خون اندک است، نیاز است افرادی که از نظر سلامتی در شرایط خوبی هستند، در طول سال برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون خوزستان با اشاره به برگزاری هفته انتقال خون در کشور از نهم مرداد ماه، در خصوص ارتقای شاخص فنی در انتقال خون در استان گفت: در بخش شاخص‌های فنی از یک هزار امتیاز، اداره‌کل انتقال خون خوزستان 986 امتیاز کسب کرده است. این سازمان تلاش خود را در جهت حفظ سلامت خون و فراورده‌های خونی و همچنین ارتقای همه شاخص‌ها انجام می‌دهد و خون و فراورده‌های خونی مورد نیاز با اطمینان بسیار بالایی به مصرف بیمارستان‌ها و بیمارهای نیازمندان می‌رسد.

قاسم‌زاده عنوان کرد: سال گذشته در استان خوزستان 115 هزار واحد خونی و 240 هزار فراورده مختلف خونی از خون‌های اهدایی خوزستانی‌ها جمع آوری شد و مورد استفاده بیمارستان‌ها قرار گرفت.

وی اظهار کرد: همچنین از سال 86 تاکنون 140 هزار واحد پلاسمای مازاد بر نیاز از استان خوزستان جهت تبدیل به دارو به کشور آلمان ارسال شده که برای مصرف دارویی در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صالحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
0
0
امیدوارم در سوسنگرد نیز تاسیس شود که مجبور نباشیم به اهواز بریم
:
:
:
آخرین اخبار