تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۷۸۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کنار کوهی خبر داد:
ساخت کشتارگاه صنعتی اهواز به اتمام رسید
مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: کشتارگاه صنعتی اهواز که به همت شهرداری این شهر ساخته شده به اتمام رسیده و ما کماکان منتظر بهر برداری از آن هستیم.

مصطفی کنار کوهی در خصوص روند ساخت کشتارگاه های صنعتی در استان عنوان کرد: راه اندازی هر یک واحد کشتارگاه صنعتی، منجر به تعطیلی سه یا چهار کشتارگاه سنتی می‌شود ودر این زمان 34 کشتارگاه سنتی در استان در حال فعالیت هستند.

وی افزود: استان خوزستان به رغم اینکه جز پنج استان تولید کننده گوشت قرمز است اما متاسفانه تا کنون هیچ کشتارگاه صنعتی نداشته است.

کنارکوهی با بیان اینکه ما در حال تلاش برای بهینه کردن 23 کشتارگاه سنتی استان هستیم زیرا امکان تعطیل کردن آنها وجود ندارد، گفت: در این زمان پنج کشتارگاه صنعتی در استان در حال ساخت است که اولین آنها به همت شهرداری اهواز  ساخته شده و مراحل ساخت آن به اتمام رسیده و ما منتظر بهربرداری از آن هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان تصریح کرد: در صورت راه اندازی این کشتارگاه، سه کشتارگاه سنتی در شهرستان های باوی، سوسنگرد و حمیدیه تعطیل خواهند شد.

کنار کوهی با اشاره به ساخت کشتارگاه صنعتی در شهرستان بهبهان گفت: سهام داران این کشتارگاه بخش خصوصی شرکت تولیدات دام و شهرداری این شهرستان است که متاسفانه به دلیل ایجاد اختلاف و کشمکش بین این سه متولی ساخت این کشتارگاه با کندی مواجه شده است.

وی همچنین در خصوص کشتارگاه صنعتی خرمشهر که از سال 83 تاکنون پیشرفت فیزیکی آن متوقف شده است، اظهار کرد: در این زمان این کشتارگاه جز محدوده آزاد اروند شناخته می شود به همین دلیل هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت آن صورت نمی گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان  افزود: در صورت احداث این گشتارگاه، چهار کشتارگاه سنتی در شهر های آبادان، خرمشهر، شادگان و ماهشهر تعطیل می شوند.

وی عنوان کرد: کشتارگاه شهرستان های ایذه و باغملک نیز با حمایت های بسیار خوب بخش خصوصی بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

کنار کوهی گفت: در شهرستان دزفول نیز یک تقاضای ساخت کشتارگاه داشتیم که در صورت قطعی شدن زمین مناسب برای احداث،فعالیت ساخت کشتارگاه صنعتی آغاز خواهد شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار