تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۶۷۹۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با تشکیل جلسه‌ای در فرمانداری ؛
مشکلات باغداران ایذه‌ای مورد بررسی قرار گرفت
با تشکیل جلسه‌ای در فرمانداری و با حضور جمعی از مسئولان ایذه، مشکلات باغداران این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

جلسه بررسی مشکلات کشاورزان شهرستان صبح امروز به مدیریت جهانبخش قلاوند، فرماندار و با حضور بخشدار مرکزی ایذه و دهدز، روسای ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و جمعی از کشاورزان و باغداران شهرستان در فرمانداری ایذه برگزار گردید.

در این نشست، تعدادی از باغداران روستاهای شیوند و تاکوتر در کنار دهیاران خود به بیان برخی مشکلات پرداختند.

این روستائیان به مواردی چون: جلوگیری اداره منابع طبیعی از فعالیت برخی باغداران، عدم همکاری این اداره، با کشاورزان و قدیمی بودن نقشه‌های منابع طبیعی، بی‌آبی و مشکلات انتقال آب  و پیگیر نشدن امور جهت اخذ سند مالکیت باغ‌های اجدادی خود و نقش اساسی این باغات در زندگی خود و روستاییان پرداختند و از این امر گلایه مند بودند.

این باغداران عنوان کردند: کشاورزی را صنعت اصلی خوانده و عدم توجه به این امر را مسئله مهاجرت روستاییان و روی آوری به کارگری در شهرستان‌های دیگر کرده است.

لزوم رفع مشکلات باغداران ایذه‌ای با همیاری مسئولان ارشد منابع طبیعی

فرماندار ایذه خواستار رفع مشکلات باغداران این شهرستان با همیاری مسئولان ارشد منابع طبیعی شد.

قلاوند، در این جلسه به مشکلات ایجاد باغ توسط باغداران و مدعی شدن اداره منابع طبیعی شهرستان در خصوص برخی اقدامات باغداران و گلایه مندی ایراد سخن گفت.

وی همچنین در خصوص گلایه مندی و شکایت کشاورزان و مشکل بی آبی باغداران و حل نشدن این مشکل تا به امروز دستور پیگیری داد و از حضور و گرفتار شدن کشاورزان در دادگاه به خاطر این مسائل گلایه کرد.

فرماندار ایذه با بیان اینکه کشاورزی عمده‌ترین درآمد شهرستان است عنوان کرد: باید  در کنار مصوبه‌ها در ادارات شهرستان، اقدام عملی نیز صورت گیرد.

این مسئول در خصوص کارشکنی برخی مدیران و تشویش اذعان عمومی در روستاها گفت: باید به مشکلات اساسی روستاها و بخش‌ها پرداخت نه مباحث حاشیه‌ای را بزرگ کرد.

قلاوند با بیان اینکه اساس نظام بر رضایت مردم است و قانون شکنی و سودجویی را هیچ دولتی قبول نمی‌کند، قانون را ملاک حل و فصل مشکلات خواند و گفت باید به کمک آن، مشکلات حل شوند.

وی از مسئولان مرتبط جهاد کشاورزی شهرستان و منابع طبیعی خواست تا در چارچوب قانون به حمایت و همکاری با باغداران مربوطه بپردازند.

فرماندار ایذه با بیان اینکه در نقشه‌های قدیمی جهاد کشاورزی به علت قدیمی بودن خطا وجود دارد، از مسئولان ارشد منابع طبیعی خواست تا نسبت به مشکلات مردم مناطق ذکر شده اقدامات دوستانه‌تری انجام دهند و با کمک و همیاری آنها از شکایت جلوگیری شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه شکایات باید در مرحله آخر عدم حل مشکل باشد متذکر شد: تقویم جهت بررسی بیشتر مشکلات باغداران و کشاورزان تعیین شود و با تشکیل جلسات پیوسته و پیاپی این مشکلات به صورت یک موضوع امنیتی در شهرستان حل شود.

سنددار کردن باغات ایذه نیازمند پیگیری مسئولان استانی است

رئیس اداره منابع طبیعی ایذه گفت: مشکل سنددار شدن باغات و زمین‌های کشاورزی شهرستان نیازمند پیگیری مسئولان استانی است.

جهانگیر جهانگیری در جلسه بررسی مشکلات باغداران ایذه ای اظهار کرد: هیچگونه شکایتی از جانب این اداره نسبت به کشاورزان و باغداران صورت نگرفته و بیشتر شکایت‌های صورت گرفته از جانب خود کشاورزان برخی مناطق نسبت به همدیگر بوده است.

وی اضافه کرد: مشکلات باغداران و کشاورزان روستایی شهرستان باید از طریق پیگیری در استان حل شود و این مسئله مربوط  به سنددار شدن برخی باغات است.

توسعه زمین‌های کشاورزی اطراف سد کارون3

در ادامه نیز رئیس اداره جهاد کشاورزی ایذه، ضمن اساسی خواندن کشاورزی در زندگی مردم شهرستان، آن را عمده‌ترین درآمد مردم ایذه دانست که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

ایرج الماسی با بیان اینکه هیچگاه در شهرستان شاهد زمین خواری نبوده‌ایم ابراز خرسندی کرد: زمین‌های اطراف سد کارون 3 که بیشتر به صورت کشت دیم بوده‌اند با انتقال آب به این مکان‌ها، موجبات توسعه طرح باغات در روستاهای اطراف این دریاچه را رقم زده است.

وی در پایان در خصوص کمک به سنددار کردن و همکاری جهت این امر با کشاورزان تاکید کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار