تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۷۹۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در گلریزان ۹۳ محقق شد؛
افزایش صد درصدی کمک‌ مردم خوزستان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
مدیرکل زندان‌های خوزستان گفت: با تکمیل برنامه جذب کمک‌های نقدی و تعهدی خیران به ستاد دیه استان، شاهد رشد صددرصدی کمک‌های مردمی به این ستاد برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بوده‌ایم.

به نقل از اداره‌کل زندان‌های خوزستان، رضا پوستچی، مدیرکل زندان‌های خوزستان، از برگزاری 10 جشن گلریزان در استان در ماه رمضان خبر داد و گفت: با تکمیل برنامه جذب کمک‌های نقدی و تعهد خیران به ستاد دیه استان، شاهد رشد صددرصدی کمک‌های مردمی به این ستاد برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی هدفمند و با جلب حمایت و مشارکت عناصر و مسئولان اثرگذار، ضمن تقویت جایگاه اجتماعی ـ مردمی ستاد دیه به‌عنوان مجموعه‌ای غیر دولتی و مردم‌نهاد، توفیق یافتیم تا همسو با ارتقای منزلت این ستاد، شاهد افزایش عرصه خدمت‌رسانی و همچنین جلب و جذب کمک‌های نقدی خیران و نیکوکاران استان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در مدت سه سال گذشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره ستاد دیه خوزستان افزود: با برنامه‌ریزی‌های لازم و جلب مشارکت‌ها و کمک مسئولان، حمایت‌های مشهود و ملموس و کیفی را در خصوص حضور، حمایت و کمک خیران و معتمدان استان به ستاد دیه شاهد بودیم به ترتیبی که در روند رشد سه ساله اقدامات مرتبط در این ستاد، جمع‌بندی کمک‌های دریافت شده در رمضان امسال نسبت به رمضان  سال 90، رشد 100 برابری داشته است، کمک‌های اخذ شده در سال 90 برابر با حدود 10 میلیون تومان بوده که این رقم در سال 93 تاکنون بیش از 1 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است.

12 میلیارد ریال؛ کمک خیران خوزستانی به جشن‌های گلریزان

پوستچی افزود: امسال معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری و ستاد دیه استان و فرمانداران شهرستان‌ها نیز با ظرفیت‌شناسی عرصه کمک‌رسانی به ستاد دیه، اقدام به برپایی جشن‌های گلریزان در 10 شهر در استان کردند که البته این جشن‌ها در چند شهرستان دیگر استان نیز ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: تاکنون 12 میلیارد ریال به ستاد دیه استان خوزستان از سوی خیران کمک شده است و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا 15 میلیارد ریال نیز افزایش یابد که رشد حدود صددرصدی را نسبت به سال گذشته در پی خواهد داشت.

مدیرکل زندان‌های خوزستان درباره آمار جمعیت کیفری مجرمان غیرعمد استان گفت: در حال حاضر 251 زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان وجود دارند که از این تعداد، 124 نفر برای دیه تصادفات، 82 نفر به دلیل صدور چک غیر کلاهبرداری، 33 نفر به خاطر پرداخت نکردن مهریه و 12 نفر نیز به علت عدم توانایی در پرداخت نفقه در زندان به سر می‌برند.

60 میلیارد ریال؛ مبلغ مورد نظر برای آزادی همه زندانیان جرایم غیر عمد

وی با بیان اینکه برای آزادی همه زندانیان جرایم غیر عمد محبوس در زندان‌های استان خوزستان به حدود 60  میلیارد ریال کمک نیاز است، گفت: با جلب کمک‌های مردمی و همچنین تخفیف در اصل دیه مورد مطابه شکات، موجبات آزادسازی بیشتر زندانیان فراهم می‌شود، جای زندانیان جرایم غیر عمد در زندان نیست و باید متوجه بود که در نبود سرپرست زندانی، خانواده وی به آسیب‌های متعددی مبتلا می‌شوند که جبران برخی از آنها ممکن نیست.

رئیس هیئت مدیره ستاد دیه خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه این قشر از جمعیت کیفری انگیزه مجرمانه‌ای در وقوع جرم نداشته‌اند، اصرار و انتظاری بر ضرورت  توقف آنان در زندان نیست. از طرفی آزادی این افراد از سرایت جرم و آسیب به دیگر بخش‌های جامعه مانند خانواده‌های آنان جلوگیری می‌کند. همچنین کمک به خانواده‌های آسیب‌دیده از کمک‌ها و خدمات جاری در ستاد دیه است؛ بنابراین توسعه خدمات ستاد دیه هم به کاهش هدفمند جمعیت کیفری کمک می‌کند، هم آسیب‌ها و ناهنجاری‌های جامعه را کاهش می‌دهد و هم جبران آسیب طرفین موضوع را در پی دارد.

پوستچی گفت: به‌زودی شاهد برپایی جشن رهایی زندانیان از محل کمک‌های خیران نوع‌دوست خوزستانی در مرکز استان خواهیم بود.
:
:
:
آخرین اخبار