تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۶۷۹۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صالحي نسب:
هدايت فاضلاب بستان به تالاب هورالعظيم
نماینده دشت آزادگان در مجلس شوراي اسلامي از هدايت فاضلاب بستان به زمين هاي كشاورزي و آزاد خبر داد.

ناصر صالحي نسب اظهار كرد: بحث فاضلاب استان خوزستان از سال 91 با استفاده از اوراق مشاركت آغاز و در دو مرحله مبالغي از اين اوراق مشاركت به فروش رسيد و حق شهر هويزه از اين اوراق 16 ميليارد تومان و دشت آزادگان نيز 20 ميليارد تومان بود.

وي افزود: بر طبق اعلام آب و فاضلاب شهري به پيمانكار مبنی بر اجرای کار لازم تا حد امكان، در سوسنگرد 13 جبهه كاري باز شد ولي عمده مشكل فاضلاب سوسنگرد كه خيابان هاي مركزي شهر هستند رها ماند و حل نشد. از محل همين اعتبارات مناطق جديد الاحداث و مركزي شهر بستان نسبت به سوسنگرد از نظر لوله گذاري از کارکرد بهتری برخوردار شد.

هدايت فاضلاب بستان به تالاب هورالعظيم

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس تصريح كرد: متاسفانه در تعدادي از مناطق سوسنگرد مانند منطقه ابوجلال شمالي، حفاري در آنها آغاز شد به دليل عدم وجود اعتبار چاه هاي حفر شده را بدون لوله گذاري پر كردند.

صالحي نسب خاطرنشان كرد: اين رودخانه در امتداد به تالاب هورالعظيم مي ريزد. يعني فاضلاب پس از ورود به رودخانه رميم به تالاب هورالعظيم هم مي رسد. برخي از روزها نیز در بستان آب فاضلاب را به سمت زمين هاي كشاورزي و آزاد هدايت مي كنند.

هدايت فاضلاب پادگان حميديه به رودخانه كرخه

وي ادامه داد: متاسفانه شهر بستان تصفيه خانه فاضلاب ندارند و به همين دليل فاضلاب ها به رودخانه رميم كه دو روستاي رميم و كسر در پايين دست آن قرار دارند، ریخته می شود. اهالي روستاي رميم 50 خانوار و روستاي كسر نيز 20 خانوار هستند که در اين دو روستا نزديك به سه هزار راس دام هم وجود دارد.

نائب رئيس اول كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس عنوان كرد: حجم زيادي از فاضلاب پادگان حميديه نیز بدون تصفيه به رودخانه كرخه وارد مي شود. ورود فاضلاب به رودخانه باعث شده تا (EC) و درجه سختي آب بالا برود. اگر كارشناسان آب رودخانه را قبل از پادگان و بعد از آن بررسي كنند متوجه خواهند شد كه (EC) آب 1200 ميلي موس اختلاف دارد.

صالحي نسب اذعان كرد: در ماه مبارك رمضان يك جلسه سه ساعته با وزير نيرو و معاونين وزارت نيرو داشتیم که در اين جلسه تمام موارد فاضلاب و تصفيه خانه شهرهاي دشت آزادگان مطرح شد كه وزير نسبت به تهیه یک گزارش در این راستا ظرف مدت يك ماه و حل مشكل تاكيد کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار