تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۷۹۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد سعداوی از اعطای امتیاز ویژه به تیم‌های نظامی!
مربی تیم فوتبال فولادخوزستان می‌گوید عادلانه نیست تیم هایی بتوانند از شرایط ویژه استفاده از بازیکن سرباز بهره ببرند اما تیم هایی که کارهای اساسی و بنیادی انجام می‌دهند، از جذب چنین بازیکنانی محروم شوند.

نعیم سعداوی در ابتدا درباره وضعیت تیم فولاد اظهار کرد: در حال تمرین هستیم و برای استفاده از تعدادی از بازیکنان مان به دلیل مشکل کارت پایان خدمت و مصدومیت، شرایط مشخصی نداریم و باید ببینیم وضعیت این نفرات به چه صورت می شود.

وی خاطر نشان کرد: به هر حال با آن بازیکنانی که مشکل خاصی ندارند و حتی آن نفراتی که تکلیف شان برای بازی کردن مشخص نیست، کارمان را انجام می دهیم. برنامه داریم و نسبت به پرسپولیس شناخت هم داریم. امیدوار هستیم که بازیکنان مصدومان زودتر برسند و تکلیف آن بازیکنانی هم که مشکل کارت پایان خدمت دارند، مشخص شود.

مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان افزود: متاسفانه پارگی رباط صلیبی بختیار رحمانی نیز خبر ناگواری است که به مشکلات ما اضافه شد. ما می توانیم یک بازیکن آزاد جذب کنیم و علاوه بر آن اگر به این نتیجه برسیم که رحمانی را از لیست تیم خارج کنیم، به جای او هم می توانیم بازیکن دیگری بگیریم و فکر می کنم با این کار شرایط تیم مان کمی بهتر شود.

وی در ادامه در ارزیابی از تیم پرسپولیس گفت: شروع لیگ است و در تیم ها تغییر و تحول نیز بسیار بوده و نیاز به هماهنگی است. پرسپولیس تیم بزرگی است و امسال هم بازیکنان بسیار خوبی جذب کرده است. بازیکنان این تیم مانند تیم خودمان نیاز به هماهنگی دارند. به هر حال امیدوار هستیم با تجربه دو پیروزی سال گذشته مقابل این تیم، بتوانیم در این بازی نیز به پیروزی برسیم.

سعداوی بیان کرد: تیم فولاد نیز در نخستین بازی خود مشکلات عدیده ای داشت. ما چند ساعت پیش از بازی واقعا نمی دانستیم از کدام بازیکن می توانیم استفاده کنیم. یک روز قبل از بازی اعلام می کنند که از ساسان انصاری نمی توانیم استفاده کنیم ولی سه چهار ساعت پیش از بازی اعلام می کنند که می توانیم از این بازیکن استفاده کنیم. به هر حال بازی اول مان شرایط خاص خود را داشت و آن تمرکزی که باید داشته باشیم را نداشتیم ولی می توانستیم دست پر برگردیم. این اتفاق نیفتاد ولی امیدوار هستیم در بازی آینده بتوانیم جبران کنیم.

وی خطاب به هواداران فولاد گفت: انتظار داریم هواداران مان شرایط باشگاه را درک کنند و با تمام وجود از تیم حمایت کنند. خیلی ها دست به دست هم داده اند و تلاش می کنند تا فولاد نتواند نتیجه بگیرد. امیدوار هستیم مانند گذشته هواداران پا به پای بازیکنان و مجموعه تیم حرکت و تیم را حمایت کنند و ان شاءالله بازیکنان مان بتوانند روزهای خوب فولاد را تکرار کنند.

سعداوی در ادامه بیان کرد: در هر زمینه ای که بخواهد رقابتی صورت بگیرد باید قانون برابری حکم‌فرما باشد. چطور می شود تیم هایی بتوانند از شرایط ویژه استفاده کنند و به راحتی هر بازیکنی که می‌خواهد دوران سربازی خود را بگذراند، جذب کنند؟ چرا تیم هایی که کارهایی اساسی و بنیادی انجام داده اند از جذب چنین بازیکنانی محروم هستند و نمی توانند در آن زمان از تولیدات خود استفاده کنند؟ مطمئنا در آینده باید فکری به حال این موضوع شود.

وی افزود: به هر حال این موضوع عادلانه نیست و در هیچ جای دنیا در فوتبال حرفه ای چنین چیزی معنی و مفهوم ندارد. اگر قرار است رقابت سالمی وجود داشته باشد باید از وضعیت برابر برای رقابت استفاده کرد. اگر تراکتور می تواند از بازیکنانی که قرار است دوران سربازی خود را بگذرانند، استفاده کند، باید فولاد هم که این همه استعداد را شناسایی و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می کند، بتواند از این شرایط استفاده کند و به این صورت نباشد که تیم های دیگر به راحتی بتوانند این بازیکنان را به خدمت بگیرند. این شرایط برابر نیست و نمی تواند به فوتبال حرفه ای کمک کند و اصلا سنخیتی با فوتبال حرفه ای ندارد و باید هر چه سریع تر دست‌اندرکاران فوتبال کشور فکری اساسی به حال این موضوع کنند. خیلی ها هم باید به فوتبال کمک کنند؛ چرا که دارد آسیب جدی ای به فوتبال وارد می شود، آن هم به رشته ای که مردم با عشق و علاقه و تمام وجود آن را دوست دارند. باید تلاش کنیم تا مشکلات فوتبال را به حداقل برسانیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار