تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۶۷۹۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان در اندیمشک خبر داد ؛
طرح اصلاح نظام اداری در خوزستان اجرا می‌شود
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان از اجرایی شدن طرح اصلاح نظام اداری در دستگاه‌های اجرایی این استان در سال جاری خبر داد.

علی عماد روز گذشته در نشست شورای اداری اندیمشک که در فرمانداری این شهر برگزار شد با تاکید بر اجرایی شدن نقشه اصلاح نظام اداری در دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: این نقشه بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و به منظور بهبود وضعیت نظام اداری دستگاه‌های و نهاد‌های اجرایی در سطح استان در طول سال جاری به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرا شده به خصوص در حوزه اقتصاد توسط دولت انجام می‌پذیرد و همچنین به منظور تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری اصلاح سیستم اداری کشور ضروری به نظر می‌رسد که خوشبختانه این امر به زودی محقق خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان اضافه کرد: نقشه راه اصلاح سیستم اداری کشور مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور است و این برنامه عملیاتی که در 30 عنوان مدون شده توسعه همه جانبه کشور را در همه زمینه‌ها فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور به واسطه تحریم‌ها تصریح کرد: امروز با وجود همه مشکلات اقتصادی در کشور خوشبختانه به واسطه رهبری مدبرانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری و مدیریت خوب دولت تدبیر و امید مشکلات کمتر شده و شاهد کاهش درصد تورم در کل کشور هستیم.

وی خاطر نشان کرد: مشکلات اقتصادی در طول سال‌های گذشته هم وجود داشته اما با توجه به شرایط اقتصادی کل کشور و عدم تحقق درآمد‌های نفتی و ایجاد موانع موجود از سوی دشمنان انقلاب دولت به یکباره نمی‌تواند مشکلات را برطرف نماید و رفع این مشکلات با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته آرام آرام صورت می‌گیرد.

وی جایگاه شهرستان اندیمشک را در بین سایر شهر‌های استان جایگاهی ویژه و ممتاز برشمرد و افزود: با این وجود این شهرستان دارای مشکلاتی در حوزه‌های مختلف از جمله درمان و راه و شهرسازی است که در این سفر این موارد بررسی و اولویت بندی شده و برای تصمیم‌گیری نهایی به استاندار ارائه می‌شود.

در این سفر که برخی از مدیران کل استانداری نیز حضور داشتند از برخی طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان بازدید به عمل آمده و روند تسریع در ادامه کار این پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

* لزوم مبارزه جدی با پدیده زمین‌خواری در اندیمشک

امام جمعه اندیمشک مبارزه جدی با پدیده زمین‌خواری در این شهرستان را از سوی دستگاه‌های متولی خواستار شد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی با تاکید بر مبارزه جدی مسئولان با پدیده زمین‌خواری در این شهرستان اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم که در این شهرستان فضای سبز و حتی زمین مربوط به ساخت مسجد نیز فروخته شده و آنان این زمین‌ها را به تصرف عدوانی خود درآورده‌اند که مسئولان بایستی با آنان برخورد کنند.

وی افزود: در حومه شهر به بعضی افراد صد‌ها هکتار زمین واگذار شده و آنان نیز سال‌هاست که این زمین‌ها را‌‌ رها کرده‌اند در حالی که می‌توان با مدیریت صحیح و تقسیم این زمین‌ها بین جوانان جویای کار زمینه اشتغال خیل عظیمی از این جوانان را فراهم آورد چرا که به قول مقام معظم رهبری کشاورزی پایه‌ای از اقتصاد است و ما نیز باید به این امر توجه جدی نشان بدهیم.

امام جمعه اندیمشک اضافه کرد: در این شهرستان پدیده زمین‌خواری وجود دارد و مردم توقع دارند که تبعیض‌ها از بین رفته و عدالت که محور نظام اسلامی و ولایی ما است در این زمینه اجرا گردد.

وی با اشاره به مشکلات شهرداری اندیمشک تصریح کرد: در گذشته برای مدیریت این دستگاه افرادی که در قد و قواره این شهرداری باشد انتخاب نشده که خود این امر باعث به وجود آمدن مشکلات گردیده و باید در گام اول نیرویی قوی و کارآمد برای تصدی این مسئولیت انتخاب شود تا بتواند مشکلات را با همکاری و همدلی با سایر دستگاه‌ها مرتفع بکند.

وی عنوان کرد: رشد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در هر جامعه‌ای در گروی همدلی، وحدت، همیاری و تلاش است و بدانیم که اگر این امور در کار‌ها مورد توجه قرار بگیرد پیشرفت را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

خدامی در پایان با برشمردن فواید داشتن اخلاق اجتماعی در انجام کار‌ها تصریح کرد: ممانعت از نفوذ دشمن، تسهیل در امور اجتماعی، سربلندی و پیروزی جامعه، افزایش نشاط در زندگی اجتماعی و استفاده از همه ظرفیت‌های جامعه از دیگر فواید داشتن اخلاق اجتماعی است.

* اجرای 129 پروژه عمرانی و شهری در اندیمشک

فرماندار اندیمشک از اجرای 129 پروژه عمرانی، زیربنایی، آموزشی، فرهنگی و شهری در سال جاری در این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا گودرزی در نشست شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه در سال جاری 129 پروژه در این شهرستان اجرا خواهد شد اظهار کرد: برای انجام این پروژه‌ها که در زمینه‌های عمرانی، زیربنایی، آموزشی و شهری قرار دارند 236 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و با اجرای این پروژه‌ها رونق و شکوفایی شهرستان را در زمینه‌های مختلف شاهد خواهیم بود.

وی افزود: با وجود اجرای این پروژه‌ها هنوز در برخی حوزه‌ها شاهد کمبود‌ها و کاستی‌هایی هستیم که امیدواریم با مساعدت استاندار خوزستان و مسئولان استانی این مشکلات نیز برطرف شود.

فرماندار شهرستان اندیمشک اضافه کرد: این شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی و گردشگری است که با سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی برای منطقه و استان موجب کاهش آمار بیکاری در این منطقه نیز خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: شهرداری این شهر بیش از 370 میلیارد ریال بدهی دارد که این حجم بالای بدهی خدمت‌رسانی مطلوب توسط این دستگاه به شهروندان را با مشکل جدی مواجه کرده است و بایستی برای این حل مشکل فکری اساسی اندیشیده شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: حل مشکل شهرداری اندیمشک به تنهایی از عهده شهرستان خارج است و امیدواریم که با همکاری و مساعدت مسئولان هرچه سریع‌تر این مشکل را مرتفع کنیم.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات شهری از جمله وضعیت درمانی این شهر گفت: این شهرستان تنها دارای یک بیمارستان است که این بیمارستان با توجه به قرار داشتن اندیمشک در کنار کریدور شمال به جنوب و حجم بالای مراجعات به آن جوابگوی مردم نیست ضمن اینکه از نظر امکانات نیز دارای مشکلات بسیاری است که توجه جدی مسئولان استانی را می‌طلبد.

گودرزی در پایان متذکر شد: وظیفه ما خدمت‌رسانی به مردم است همه باید در این راه با همدلی، همکاری و وحدت دست به دست هم داده و مشکلات مردم که به حق ولی‌نعمتان ما هستند را برطرف نماییم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار