تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۶۷۹۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
بازسازی بیمارستان رازی اهواز در دستورکار است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در حال تکاپو برای اجرای طرح تحول سلامت هستند.

اسماعیل ایدنی روز گذشته در حاشیه بازدید از تحول و پیشرفت بیمارستان رازی اهواز اظهار کرد: در اجرای طرح تحول سلامت، در بیمارستان‌های خصوصی تعرفه بخش خصوصی که مصوبه شورای عالی بیمه است از بیمار دریافت می‌شود ولی در تعرفه بیمارستان‌های دولتی هزینه دولتی حساب شده و به همین دلیل قیمت‌ها برای بخش خصوصی بسیار بالاتر از بخش دولتی است.

وی با بیان اینکه در مراکز دولتی 10 درصد هزینه بر عهده بیمار است در حالی که خدمات با کیفیت عالی‌تری ارائه می‌شود، افزود: اعتبارات برای این طرح ملی است و صورتحساب‌ها به وزارت کشور ارسال می‌شود.

وی با توضیحاتی بیشتر در این ارتباط عنوان کرد: در حال حاضر به طور کلی هزینه بیماری که در بیمارستان بستری شده را بخش موسسه‌های بیمه‌گر بر عهده دارد و باقی بر عهده بیمار است اما با اجرای این طرح، هزینه کامل بیمار را بیمارستان به عنوان یارانه سلامت توسط وزارت بهداشت پرداخت می‌کند و تنها 10 درصد از هزینه را بیمار متقبل خواهد شد.

ایدنی اضافه کرد: برای بیمارستان رازی یک بیمارستان جایگزین در منطقه کیانشهر اهواز وجود دارد که به علت عدم رسیدگی و نبود منابع مالی تاکنون تنها پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته به همین دلیل نمی‌توان چشم انداز کوتاهی برای تکمیل بیمارستان ترسیم کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر بازسازی این بیمارستان در دستور کار است که بخش icu و ccu و جراحی کامل، بخش زنان و بخش داخلی هنوز به اتمام نرسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور ادامه داد: در راستای اجرای برنامه‌های طرح سلامت یکی از طرح‌ها حضور پزشکان متخصص به صورت شبانه‌روزی است تا در هر ساعت از روز و شب به درمان موارد اورژانسی رسیدگی کنند.

وی گفت: کیفیت خدمات پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تمام مراکز درمانی کشور بهتر و تخصصی‌تر است چرا که از بهترین نیروهای انسانی، هیئت علمی و اساتید دانشگاه استفاده می‌شود.

ایدنی تاکید کرد: یکی از مسائلی که در بیمارستان‌های دولتی وجود داشت مسئله هتلینگ و با توجه به قیمت‌های دولتی در اینجا که باعث ازدحام مراجعان بوده و زیباسازی فضای خارجی که برای آن یک منابع مالی خاصی تعریف شده است تا این دو مشکل حل شود.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل ازدحام مراجعان افزایش تخت‌ها در دست اقدام است و نیز وضعیت سرویس‌های بهداشتی، فضاهای عمومی و انتظار تا مهر ماه سال 93 بهبود می‌یابد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار