تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۶۸۰۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در فرصت 3 روزه انتخاب رشته کنکور سراسری ؛
داوطلبان از مراجعه به افراد غیرمتخصص بپرهیزند
رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه 37 پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در استان فعال شده است، گفت: دانش‌آموزان از مراجعه به افراد غیرمتخصص بپرهیزند.

پروین کاوه اظهار کرد: به دلیل اهمیتی که انتخاب رشته کنکور سراسری دارد و وضعیت سرنوشت 12 سال تلاش دانش‌آموز در آن رقم می‌خورد، استان خوزستان توجه ویژه‌ای در خصوص پایگاه‌های انتخاب رشته دارد و بر این اساس 37 پایگاه انتخاب رشته زیر نظر اداره کل آموزش و پرورش استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در اهواز پنج پایگاه فعال هستند و در مابقی شهرستان‌ها و حتی شهرستان‌ها و مناطق کوچک نیز پایگاه‌های انتخاب رشته فعال هستند.

رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در سیستم انتخاب رشته داوطلبان سعی شده از بهترین و متخصص‌ترین نیروها در این زمینه استفاده شود و به دلیل اهمیت انتخاب رشته، جدیدترین و تازه‌ترین اطلاعات که از طریق پیامک از سازمان سنجش کشور ارسال می‌شود، بلافاصله بر خروجی سایت آموزش و پرورش استان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اطلاعات سایت مشاوره آموزش و پرورش استان اخبار حذف و اضافه رشته‌های جدید، افزایش و کاهش ظرفیت رشته‌ها و بومی‌سازی رشته‌ها را به سرعت منتقل می‌کند و این اطلاعات مدام به‌روزرسانی می‌شوند.

کاوه یادآور شد: در انتخاب رشته داوطلبان از به‌روزترین سیستم نرم‌افزاری استفاده می‌شود و با توجه به اینکه خانواده‌ها در زمینه انتخاب رشته اعتماد کافی به سیستم آموزش و پرورش دارند، قطعا این کار به صورت غیرانتفاعی انجام می‌شود و بهترین انتخاب رشته را برای داوطلبان خوزستانی انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون مراجعات داوطلبان به پایگاه‌ها بسیار مناسب بوده و این موضوع اهمیت و وظیفه پایگاه‌ها و سیستم آموزش و پرورش را دوچندان می‌کند.

رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در انتخاب رشته‌ای که از طریق پایگاه‌ها انجام می‌شود، تراز دانشگاه‌های کشور با تراز داوطلب مقایسه و نسبت به سال‌های گذشته ارزیابی می‌شود که انتخاب دقیق‌تر و صحیح‌تری صورت گیرد.

وی بیان کرد: داوطلبان حتی‌الامکان اطلاعات خود را از پایگاه‌ها و افراد متخصص دریافت کنند و از مراجعه به افراد غیرمتخصص بپرهیزند، زیرا در غیر این‌صورت تمام تلاش و زحمات این داوطلبان به هدر خواهد رفت.

کاوه اضافه کرد: داوطلبان خود را سردرگم پایگاه‌ها و افراد مختلف نکنند و با مراجعه به پایگاه‌های رسمی انتخاب رشته مجازی را انجام داده ولی در نهایت خود داوطلب باید این کار انجام دهد و انتخاب رشته اصلی خود را به طور صحیح داشته باشد.

وی افزود: در استان خوزستان خوشبختانه رتبه‌های 11، 19، 28 و 30 کشوری از میان داوطلبان این استان بوده‌اند، ولی هنوز رتبه استان در کشور مشخص نشده است.

رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد:‌ پایگاه‌های انتخاب رشته داوطلبان از امروز تا پایان روز 19 مرداد ماه، صبح و بعد از ظهر فعال هستند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار