تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۶۸۰۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص 150میلیارد به بخش گردشگری‌خرمشهر
فرماندار خرمشهر از اختصاص اعتبار 150 میلیارد تومانی به بخش گردشگری خرمشهر خبر داد.

عبدالله حسینی در جلسه شورای اداری که روز گذشته برگزار شده بود از اختصاص اعتباری معادل 150 میلیارد تومان برای بحث گردشگری خبر داد و اظهار کرد: این اقدام پس از انقلاب یک رویداد بی‌نظیر در بحث گردشگری قلمداد می‌شود که می‌تواند تحولی عظیم در گردشگری منطقه ایجاد کند.

وی تصریح کرد: طی سفر اخیری که مشاور استاندار و متولی ساماندهی رودخانه‌ها و سواحل استان به خرمشهر داشته از نزدیک زیبایی‌های طبیعی سواحل خرمشهر را مشاهده و از عدم پیشرفت گردشگری در این مناطق ابراز تاسف کردند.

فرماندار خرمشهر با تاکید بر اینکه پیشرفت گردشگری خرمشهر به عنوان عملکرد دولت است، اظهار کرد: این اقدام می‌تواند تاثیر مثبتی بر خدمات رسانی و ایجاد اشتغال داشته باشد و تحقق این امر همت، همکاری و همدلی همه را می‌طلبد.

وی در ادامه از تشکیل کارگروه‌های تخصصی در شهرستان خرمشهر خبر داد و گفت: این کار حرکت نویی است که در سطح منطقه بر اساس خدمت و بر اساس حوزه تعریف شده به نیازسنجی اوضاع پرداخته شده است.

حسینی افزود: در شهرستان با استفاده از نقطه نظرات و بهره گیری از مراکز علمی به نیازسنجی پرداخته شد تا دریابیم در شهرستان چه کردیم و چه می‌خواهیم.

وی از تعیین 18 کارگروه برای شهرستان خبر داد و اظهار کرد: برای کارگروه‌ها کلاس‌های تخصصی در نظر گرفته می‌شود که در زمان مقرر در شهرستان این کلاس‌ها تشکیل می‌شوند.

فرماندار خرمشهر در بخش دیگر سخنان خود خواستار حمایت از سازمان منطقه آزاد اروند شد و تاکید کرد: این سازمان مسئولیت سنگینی دارد و تنها 6 ماه است که به طور رسمی و همه جانبه فعالیت می‌کند و باید از همین ابتدا حامی آن بود تا توان ادامه دادن داشته باشد.

وی بر تقویت روحیه نشاط و شادابی نیز تاکید کرد و گفت: مردم خرمشهر نیازمند تقویت روحیه هستند و باید برنامه‌ریزی در این زمینه صورت گیرد.

فرماندار خرمشهر ادامه داد: اصحاب رسانه و سازمان منطقه آزاد می‌توانند در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند.

حسینی در پایان با اشاره به مشکل نخیلات در مینوشهر عنوان کرد: فردا در جلسه‌ای که در شهرستان آبادان با حضور معاون وزیر کشاورزی تشکیل می‌شود به بررسی جدی موضوع نخیلات مینوشهر پرداخته می‌شود و امیدواریم بهره کافی را از این نشست و تصمیمات اتخاذ شده، ببریم.

* 99 درصد از اعتبارات شهرداری خرمشهر جذب شده است

شهردار خرمشهر از جذب 99 درصد اعتبارات شهرداری از منابع مختلف تامین اعتبارات خبر داد.

محمد حویزاوی در جلسه شورای ادارای این شهرستان از جذب بیش از 99 درصد از اعتبارات متعلق به شهرستان خبر داد و اظهار کرد: بیش از 99 درصد از اعتبارات به ارزش 2 میلیارد تومان از محل‌های مختلفی همچون ارزش افزوده، تملک دارایی و غیره جذب شده است.

وی ادامه داد: ارزش آن یک درصد باقی مانده 20 میلیون تومان بوده که قادر به جذب آن نشدیم.

شهردار خرمشهر به برخی پروژهای عمرانی در دست احداث اشاره کرد و گفت: از جمله پروژه‌های عمرانی احداث دیوار ساحلی است که تا کنون یک کیلومتر از آن به اتمام رسیده است.

وی افزود: پارک 17 هکتاری پروژه‌ای دیگری است که از محل اعتبارات ارزش افزوده و به صورت نواری طراحی شده و دو کیلومتر این پروژه به انجام رسیده است.

حویزاوی دیگر اقدامات شهرداری خرمشهر را اصلاح و ترمیم بافت فرسوده خواند و اظهار کرد: در چند ماه اخیر اقدام به تعویض کف‌پوش‌های قدیمی و تامین فنداسیون و روشنایی در برخی معابر، پارک‌ها، بلوار‌ها و میا‌دین شهر کرده‌ایم و 15 کیلومتر جدول نیز تا کنون تعویض شده است.

وی از تعویض وسایل بازی فلزی موجود در پارک‌ها با وسایل نو و استاندارد خبر داد و گفت: 21 دستگاه ابزار بازی کودکان در انبار شهرداری موجود است که قرار است جایگزین وسایل فلزی و غیر استاندار شود.

شهردار خرمشهر به طرح جامع تفصیلی شهر نیز اشاره کرد و گفت: طرح جامع تفصیلی با تلاش نماینده مردم خرمشهر در مجلس و فرماندار خرمشهر پس از چند سال مورد بازنگری قرار گرفت و درتاریخ 15 تیر از طرف استانداری ابلاغ شد که معاونت عمرانی شهرداری خرمشهر بیش از بیست مورد مغایرت در آن پیدا کرد.

وی توجه به پروژه‌های مشارکتی را یکی از مهم‌ترین راهکارهای توسعه خواند و اضافه کرد: احداث کشتارگاه تمام اتوماتیک که تا مدت‌ها دغدغه مدیران بوده از طریق پروژهای‌های مشارکتی در حال پیگیری است.

حویزاوی در ادامه خاطرنشان کرد: با دعوت از بخش خصوصی و سرمایه گذار 500 فرصت شغلی ایجاد می‌شود که با فعالسازی صنایع جانبی این رقم بیشتر نیز خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار