تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۶۸۰۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون عمرانی وزیر آموزش پرورش اعلام کرد ؛
وجود 31 هزار کلاس درس نیمه‌کاره در کشور
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه 5000 پروژه آموزشی نیمه کاره در کشور وجود دارد، اظهار کرد: مجموع این پروژه‌ها 31 هزار کلاس درسی و حدود شش میلیون متر مربع فضا را شامل می‌شود. برای تکمیل و تجهیز این طرح‌های عمرانی بودجه‌ای به میزان 3300 میلیارد تومان نیاز است.

دکتر مرتضی رئیسی به اعلام آخرین وضعیت تحویل پروژه‌های عمرانی این وزارتخانه پرداخت و عنوان کرد: در سال گذشته علیرغم اینکه تخصیص منابع دچار مشکل بود، حدود 1200 پروژه در سراسر کشور آماده و تحویل شد.

وی افزود: امروز 6000 پروژه نیمه تمام درکشور داریم. از این تعداد حدود 240 استخر و 800 سالن ورزشی را می‌توان مورد اشاره قرار داد. در واقع نزدیک به 1000 پروژه ورزشی نیمه تمام وجود دارد.

معاون عمرانی وزارت آموزش پرورش با بیان اینکه 5000 پروژه آموزشی نیمه کاره وجود دارد، اظهار کرد: مجموع این پروژه‌ها 31 هزار کلاس درسی و حدود شش میلیون متر مربع فضا را شامل می‌شود. برای تکمیل و تجهیز این طرح‌های عمرانی بودجه‌ای به میزان 3300 میلیارد تومان نیاز است.

رئیسی با بیان اینکه بخشی از این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی مخصوصا اعتبارات مربوط به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس و بخشی از محل اعتبارات استانی اجرا و تکمیل می‌شوند، گفت: البته سهم پروژه‌های ملی و مشارکتی یعنی پروژه‌های میان دولت و خیرین که به صورت مشترک تامین منابع می‌شوند و سهم پروژه‌های مردمی بیشتر از سهم پروژه‌های استانی است.

وی افزود: اکنون سیاست اصلی آموزش و پرورش تکمیل پروژه‌های ناتمام است.

معاون عمرانی وزارت آموزش پرورش درباره زمان تحویل پروژه‌ها در سال جاری گفت: این موضوع تقریبا اوایل شهریور مشخص می‌شود. اگر تخصیص مناسبی طی دو سه هفته آینده صورت بگیرد، عدد پروژه‌های تکمیل شده افزایش خواهد یافت البته اطلاعاتی که از استان‌ها داریم نشان می‌دهد که تحویل پروژه‌ها در سال 93 زودتر از سال گذشته انجام می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار