تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۶۸۰۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
"باغملک‌" نامی ناآشنا با تاریخ و طبیعت بکر
شهرستان باغملک با داشتن آثار تاریخی و طبیعی فراوان متاسفانه کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

استان خوزستان با ذخایر طلای سیاه آن شناخته و با خلیج همیشه فارس به یاد می‌آوریم این استان در طول تاریخ نام‌های گوناگونی چون حالتامتی، انشان، اوز و سوزیانا شناخته می‌شده ما با شهرهای باستانی چون شوش، شوشتر، اهواز، مسجد سلیمان بشتر آشنایی داریم آثار تاریخی و کاوشهای باستانی در آن صورت گرفته است در این یادداشت قصد داریم نگاهی به شهرستان باغ ملک و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آن بیندازیم.  
 
باغملک تقریبا در شرق استان خوزستان قرار گرفته است و مجموعه‌ای از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بدیع را در خود نهفته دارد از مناطق شاخص گردشگری باغملک می‌توان به منطقه گردشگری مال آقا اشاره کرد. این مجموعه در فاصله 30 کیلومتری باغملک و در فاصله 15 کیلومتری قلعه تل و در دامنه کوه‌های زاگرس واقع شده است. پل تاریخی بیاره، گوروخمه سنگی ما آسیاب‌های آبی از جمله آثار دوره ساسانی در این منطقه است و عبور رودخانه ابدالعباس از این منطقه مناظر بسیار زیبا و بدیعی را خلق کرده و به جذابیت‌های تاریخی این منطقه افزوده است.
 
از آثار دیگر منطقه باغملک می‌توان به شهر قلعه تل در 15 کیلومتری شرق باغملک و در حاشیه رودخانه ابوالعباس اشاره کرد. این قلعه در دوره قاجاریه توسط محمد تقی خان چهارلنگ بختیاری بر بلندای تپه متعلق به دوره ایلامی مشرف به دشت ساخته شده است. از دیگر مناطق تاریخی باغملک می‌توان به رباط حضرت سلیمان اشاره کرد. این منطقه تاریخی و تفریحی در 15 کیلومتری شرق باغملک واقع شده و سالانه هزاران نفر گردشگر به این منطقه که در نزدیکی منطقه توریستی مال آقا است برای گذران تعطیلات خود می‌آیند. از دیگر آثار منطقه باغملک می‌توان به امامزاده عبدالله، شهر ساسانی و اسلامی منجنیق، کوشک باستانی ارغوانی و ده‌ها اثر تاریخی و طبیعی دیگر اشاره کرد که می‌تواند جذابیت‌های فراوانی را برای علاقه‌مندان به آثار تاریخی و طبیعی کشور که کمتر دیده شده‌اند داشته باشد.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: باغملک ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار