تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۶۸۰۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دادستان آبادان:
خیّران گلریزان به تعهدات خود عمل کنند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبادان از خیّران شرکت‌کننده در جشن گلریزان خواست تا در صورت پذیرش و تقبل کمک به زندانیان جرایم مالی غیرعمد، به تعهدات خود عمل کنند.

احمد شیرعلی‌زاده در مراسم جشن گلریزان این شهرستان که با حضور مسئولان قضایی، امنیتی، اجرایی و امام جمعه شهرستان آبادان برگزار شد، اظهار کرد: کمک به زندانیان امری خیرخواهانه است که رضایت خداوند و انبیا و اولیای الهی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: انجمن حمایت از زندانیان یک موسسه مردم نهاد است و باتوجه به این که ردیف بودجه‌ای ندارد، کمک‌های خیرین می‌تواند این انجمن را در حمایت از محکومان مالی غیرعمد و خانواده‌های آنان یاری کند.

شیرعلی‌زاده گفت: این محکومان اغلب به دلیل اهمال‌کاری و کوتاهی در انجام به موقع کار مانند بیمه نکردن خودروی خود، به زندان دچار شده اند و نباید با آنان همانند مجرمان جرایم عمد نگریسته شود.

وی تصریح کرد: سال‌های گذشته به دلایلی آیین‌های مشابه گلریزان انتظارات را برآورده نکرد و برخی از خیرین متاسفانه نتوانستند به وعده‌ها و تعهدات خود برای کمک به زندانیان عمل کنند.

در ادامه این مراسم رسول صخراوی، مدیرعامل ستاد دیه خوزستان نیز گفت: کمک خیران برای تامین منابع مالی پرداخت دیه‌ای که بر ضمّه زندانیان جرایم غیرعمد است، علاوه بر رهایی آنان از زندان، سبب تحکیم بنیان خانواده زندانیان نیز می‌شود.

وی اظهار کرد: آبادان همیشه در صف اولین ها بوده است و امیدواریم تا در زمینه ی کمک به زندانیان غیرعمد نیز بتواند حرف اول را در استان بزند.

حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی‌پور، امام جمعه آبادان نیز در این مراسم عنوان کرد: کمک به خانواده زندانیان، می‌تواند سبب رشد فکری فرزندان آنان شود و این مساله آنان را از به دام افتادن در بسیاری ناهنجاری‌ها نجات می‌دهد.

وی خطاب به کسانی که مطالباتی در بخش دیه دارند، گفت: کسانی که مطالبه دیه دارند، بخشی و یا تمام آن را گذشت کنند و یا فرصتی در اختیار طلب کار خود قرار دهند تا بتواند مطالبات آنان را فراهم و پرداخت کند، چرا که با زندانی کردن این افراد کاری از پیش نمی‌برند و تنها زندگی یک فرد یا یک خانواده را دچار آسیب می‌کنند.

در پایان این مراسم حدود 120 میلیون تومان از سوی خیران، ادارات دولتی، موسسات و شرکت‌های تولیدی و صنعتی شهرستان آبادان برای کمک به آزادی زندانیان و خانواده‌های آنان جمع‌آوری شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار